Begeleider examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Begeleider examen

Bericht door Gast »

Hallo

Ik doe over anderhalve week mijn examen. Mijn vraag is of mijn mama mij mag vergezellen bij het rijexamen. Zij staat NIET op mijn voorlopig rijbewijs als begeleider omdat zij 3 jaar geleden heel eventjes ontzegt is van te rijden. Mag zij mij vergezellen? Verder heeft zij wel 8 jaar haar rijbewijs,... . Ook ben ik mijn inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest verloren, ik ben reeds naar de politie geweest voor een attest en voor de nieuwe aan te vragen, ik heb ook reeds naar Lust gebeld maar ik wou het nog even van jullie horen, mag ik met de attesten van de politie mijn examen afleggen?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Begeleider examen

Bericht door de rijprof »

Je kunt voor alle zekerheid best jouw vragen stellen aan het examencentrum zelf.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Begeleider examen

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:Hallo

Ik doe over anderhalve week mijn examen. Mijn vraag is of mijn mama mij mag vergezellen bij het rijexamen. Zij staat NIET op mijn voorlopig rijbewijs als begeleider omdat zij 3 jaar geleden heel eventjes ontzegt is van te rijden. Mag zij mij vergezellen? Verder heeft zij wel 8 jaar haar rijbewijs,... . Ook ben ik mijn inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest verloren, ik ben reeds naar de politie geweest voor een attest en voor de nieuwe aan te vragen, ik heb ook reeds naar Lust gebeld maar ik wou het nog even van jullie horen, mag ik met de attesten van de politie mijn examen afleggen?
Begrijp ik het goed dat jij een voorlopig rijbewijs mét begeleider bezit ? En dat daar nu twee andere namen op vermeld staan, aangezien jouw mama niet aanmerking komt als begeleider doordat ze minder dan 3 jaar geleden een vervallenverklaring uit het recht een motorvoertuig te besturen had op het ogenblik dat jouw voorlopig rijbewijs werd uitgereikt ? (maw: een veroordeling door een rechter) ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Begeleider examen

Bericht door Inazuma »

Van wanneer is je voorlopig rijbewijs (afleveringsdatum op VRB) :?:

Dat bepaalt of je begeleider op rijbewijs moet staan of niet, maar deze mag niet vervallen geweest zijn van recht op sturen (dat is dus na een veroordeling door een rechter !)
Plaats reactie