Hallo
mijn vriendin vraagt zich af hoe op het examen schakelen beoordeeld wordt. Zij heeft bv geleerd met de rijschool om te schakelen bij bepaalde snelheden (bv 20km/h=2e, 40=3e, 60=4e...), terwijl er natuurlijk ook de regels zijn om bij 2000-2500 rpm te schakelen.
Daarnaast ook als concreet geval het vertragen bij een verhoogde inrichting naar 30. Mag je hier in 3e blijven rijden (want volgens de "snelheidsregel" zou je terug naar 2e moeten)?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Mvg
schakelen + verhoogde inrichting
Re: schakelen + verhoogde inrichting
Dat zijn gemakkelijke richtlijnen als je begint te rijdenGast schreef:Zij heeft bv geleerd met de rijschool om te schakelen bij bepaalde snelheden (bv 20km/h=2e, 40=3e, 60=4e...), terwijl er natuurlijk ook de regels zijn om bij 2000-2500 rpm te schakelen.
Het is geen vastgebeitelde verplichting ...
Dat kan gerustDaarnaast ook als concreet geval het vertragen bij een verhoogde inrichting naar 30. Mag je hier in 3e blijven rijden
Versnellen achteraf gaat trager gaan, maar zeker op een weg met meerdere verhoogde inrichtingen is steeds weer liggen schakelen gewoon geen doen.
Wel uitkijken bij zone 30 in 3de, je rijdt snel te snel en 't valt niet echt op.
Ik doe dat zelf bijna allemaal op cruise control ...