Praktijk Motorrijbewijs A

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gille
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2016, 13:46

Praktijk Motorrijbewijs A

Bericht door Gille »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum , en eigelijk ook nieuw op een forum.
Maar omdat ik zo een beetje in een dipje zit heb ik wat info nodig.
Ik heb rijlessen genomen voor de motor 12uren alles loopt perfect , heb altijd met een 125cc rondgereden met mijn B rijbewijs en ik dacht het wordt eens tijd voor een ECHTE motor :-)
Mijn parkour loopt altijd vlekkeloos met de rijschool, maar als ik op het examen kom ga ik dood van de stres en slaag ik tilt en ben inmiddels 2x moeten gaan en 2x gebuisd , de 1e keer reed ik 42/u bij het uitwijken en 48/u bij de noodstop dus mocht ik een 2e x maar toen werd ik zo nerveus en zenuwachtig dat ik zonder ik het wist bij de minste beweging 2 voetjes zetten en voorbij wast het verhaal.
2e examen , ging goed 48/uur bij het uitwijken en men voet bijna van de pedaal gehaald bij mijn acht maar me toch herpakt dus mocht opnieuw beginnen , toen bij het uitwijken dacht ik nu moet ik toch die 50 hallen , maar omdat ik te gefocust was met men snelheid te halen verloor ik mijn kijk techniek uit het oog en knalde ik recht op de kegel , einde examen.
Pff ik geef de moed al op ik heb er geen goed oog meer in , op privé terein gaat het allemaal vlotjes.
Ik ben geen goede persoon voor met die omstandigheden om te gaan en heb al veel zin gehad heel men boeltje terug te verkopen.
Hebben jullie soms tips met hoe jullie ervaringen zijn geweest op het examen en hoe jullie jezelf kalm kunnen houden hebben ?

Groetjes ,
Gille
VannesteW
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2015, 21:34

Re: Praktijk Motorrijbewijs A

Bericht door VannesteW »

Hoi,

ik heb vorige maand mijn examen gedaan voor het rijbewijs A en had ook schrik voor het uitwijken en de noodstop. Ik heb me in mijn laatste 2 uur rijles gefocust op het luisteren naar het geluid van de motor en zo kon ik horen wanneer ik boven de 50km/u was. Dit heeft me geholpen misschien dat dit ook helpt voor jou. Ik zou in ieder geval nu niet opgeven hoor.
Veel succes alvast bij uw volgende poging.
Plaats reactie