Trillen bij aanzetten

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
frjir

Trillen bij aanzetten

Bericht door frjir »

Hallo

Als ik vertrek met mijn auto schud hij helemaal, het is moeilijk uit te leggen maar mijn stiefvader zegt dat dit door de ouderdom komt. Mijn vraag is of de examinator mij hiervoor kan buizen of niet? Ik zal wel sowieso op voorhand zeggen dat dit door de ouderdom komt want bij de rijschool auto had ik dit nooit.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Trillen bij aanzetten

Bericht door Inazuma »

frjir schreef:Als ik vertrek met mijn auto schud hij helemaal, het is moeilijk uit te leggen maar mijn stiefvader zegt dat dit door de ouderdom komt.
Wat noem je schudden ?

Wat gebeurt er als je wat meer gas geeft bij vertrekken , dus al meteen wanneer je koppeling begint te lossen ?
fjnjgn

Re: Trillen bij aanzetten

Bericht door fjnjgn »

blijft hetzelfde. en het is moeilijk uit te leggen om eerlijk te zijn. Je hoort gewoon dat de auto beeft, zoals ik al zei door de ouderdom (toch eens navragen in de garage). maar omdat ik niet voor mijn examen naar de garage ga vroeg ik me af of dit een probleem kan vormen voor mijn praktijkexamen
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Trillen bij aanzetten

Bericht door Inazuma »

fjnjgn schreef:Je hoort gewoon dat de auto beeft
Typisch bij beginnende bestuurders, is dat omdat je teveel vraagt van de motor bij te lage toerentallen ... maar als het met meer gas te geven bij vertrekken niet weggaat zal de oorzaak elders liggen.

Gebeurt het ook als je begeleider er mee rijdt ?
zoals ik al zei door de ouderdom
Eerder slijtage of een technisch probleem.

Kan gaan van koppeling, over brandstoftoevoer en ontsteking, naar versleten motorsteunen , ...

maar omdat ik niet voor mijn examen naar de garage ga vroeg ik me af of dit een probleem kan vormen voor mijn praktijkexamen
Als dat goed voelbaar is, gaat de examinator zich uiteraard afvragen wat je allemaal aan het doen bent ...
Er wordt verwacht dat je opdaagt met een voertuig dat technisch in orde is .
Gast

Re: Trillen bij aanzetten

Bericht door Gast »

Nou aangezien mijn vering van de auto kapot is gegaan vandaag zal ik nog voor het examen naar de garage gaan, ik zal het ze laten weten.
Plaats reactie