vraag over vraag 7126

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Patricia
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2016, 22:33

vraag over vraag 7126

Bericht door Patricia »

Even de logica kwijt denk ik...
De vraag is " mag je voorbij dit bord in je auto wachten tot de schoolbus aankomt.

Antw: neen
Parkeren is er verboden.
Je mag er wel even stilstaan om een passagier te laten in- of uitstappen.

Mijn logica= IN JE AUTO WACHTEN of EVEN STILSTAAN is voor mij nu toch wel gelijk...
Of denken ik en mijn partner enkel zo??
En dit dan zijn er nog vele vragen die hun eigen tegenspreken..... :p
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag over vraag 7126

Bericht door GRO »

Mijn logica= IN JE AUTO WACHTEN of EVEN STILSTAAN is voor mij nu toch wel gelijk...
Het is mogelijk dat het jouw logica is. Maar dat is niet de logica van de wegcode.
Als jij enkel je logica gebruikt om vragen op te lossen, dan zal je de indruk hebben dat er veel fouten op de site staan. Logica en wegcode gaan immers vaak niet samen.

In deze les wordt uitgelegd wat het verschil is tussen 'stilstaan' en 'parkeren'
http://www.gratisrijbewijsonline.be/YTles25.htm
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: vraag over vraag 7126

Bericht door bert.covens »

Patricia schreef:Mijn logica= IN JE AUTO WACHTEN of EVEN STILSTAAN is voor mij nu toch wel gelijk...
Voor u misschien wel, voor de wegcode niet.

2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.

2.23. "Geparkeerd voertuig" : een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.
edit: dus terwijl u staat te wachten op iemand die nog moet komen, is uw voertuig een geparkeerd voertuig.
Patricia schreef: Of denken ik en mijn partner enkel zo??
Dat zou ik nu ook weer niet durven beweren. Er zullen nog wel meer bestuurders zijn die deze redenringsfout maken. :mrgreen:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie