verval rijbewijs 36

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
elise92

verval rijbewijs 36

Bericht door elise92 »

Mijn rijbewijs 36 maanden vervalt in 2 maanden.
Kan ik voordat het vervalt, 20uur rijles volgen en het inruilen voor ene 18maanden (dit heb ik nog nooit gehad) om zo meer tijd te hebben?
Of kan niet anders dan 3 jaar wachten?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: verval rijbewijs 36

Bericht door Benny Stinkens »

Als je dan van de rijschool een bekwaamheidsattest krijgt, kan dit nog.
Let wel op, je theorie gaat waarschijnlijk ook vervallen :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: verval rijbewijs 36

Bericht door Inazuma »

elise92 schreef:Mijn rijbewijs 36 maanden vervalt in 2 maanden.
Kan ik voordat het vervalt, 20uur rijles volgen en het inruilen voor ene 18maanden (dit heb ik nog nooit gehad) om zo meer tijd te hebben?
Dat kan, maar je moet dat andere model voorlopige rijbewijs dus zeker aanvragen voor je huidige voorlopige rijbewijs B vervalt :!:
Vaart achter zetten dus, zeg ook tegen de rijschool dat je voor X/Y/ 2016 zeker dat bekwaamheidsattest moetn hebben en laat het niet op de laatste dag(en) aankomen (weekend, feestdagen ...)

Om een nieuw voorlopig rijbewijs B te krijgen, moet je de theorie ook minder dan 3 jaar geleden afgelegd hebben.
Indien nodig, en vermoedelijk zal dat nodig zijn, moet je dus ook opnieuw theorie gaan doen.
Dat zal eender hoe moeten, want je theorie moet geldig zijn (= minder dan 3 jaar oud) om praktijk examen te mogen doen.
elise92

Re: verval rijbewijs 36

Bericht door elise92 »

Heel nuttig! Dankuwel!
Ik heb al 10 uur gevolgd, dus nog 10 erbij moet zeker lukken.
En dan voor ik mijn examen ga afleggen, waarschijnlijk opnieuw theorie. Zeer goed nieuws!
Plaats reactie