Rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Bold

Rijbewijs

Bericht door Bold »

Mijn verlopige rijbewijs van 18 maanden is nog niet verlopen maar men verlopige van 36" maanden wel zou ik dan mij rijexamen kunnen doen od moet ik mijn theorie terug halen
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Klopt, jouw theorie is maximum 3 jaar geldig.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Bold

Re: Rijbewijs

Bericht door Bold »

Maar heb wel nog een veelopige rijbewijs van 18 maandag maanden voor ik men examen moet doen moet ik dan men theorie terug behalen????
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Rijbewijs

Bericht door bert.covens »

Dus, wacht. Verbeter mij als ik mij vergis, maar als ik 't goed begrijp :

* Ben je geslaagd in je theorie
* Had je een voorlopig rijbewijs 36 maanden, dat dreigde te vervallen
* Ben je intussen (op tijd) overgeschakeld naar een voorlopig rijbewijs model 18 maanden (en dit NA 3 februari 2014) ?
* Je voorlopig rijbewijs 18 maanden is nog geldig, maar het is intussen langer dan drie jaar geleden dat je geslaagd bent in je theorie ?

Om deel te nemen aan je praktijkexamen, moet je beschikken over een geldig voorlopig rijbewijs én mag het niet langer dan drie jaar geleden zijn dat je geslaagd bent in je theorie-examen. Dus in dat geval: opnieuw slagen in je theorie, en binnen de geldigheid van je voorlopig rijbewijs slagen in je praktijkexamen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: Rijbewijs

Bericht door Gast »

Idd dat is wat ik bedoel dus ik moet mijn theorie terug behalen. Voor ik mijn praktijk examen wil doen dat is echt fuck up sory voor men taalgebruik

Dank u
Bold

Re: Rijbewijs

Bericht door Bold »

Dus moet ik mijn theorie terug halen en overschalen naar 6 uur of als ik men theorie haal is het da nig geldig om met die van 18 maanden en nieuwe theorie van 36 maand men examen te behalen
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Rijbewijs

Bericht door Wouter »

Zoals eerder geschreven, je hebt nodig:

- Geldig voorlopig rijbewijs (maakt niet uit of dat 18M of 36M is)
- Minder dan 3 jaar geleden geslaagd zijn voor het theorie-examen

Het eerste heb je, zo heb ik begrepen? Dan moet je dus enkel nog opnieuw theorie-examen afleggen -en daarvoor ook slagen uiteraard ;)-
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie