praktisch rijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
bayern9
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2012, 22:30

praktisch rijexamen

Bericht door bayern9 »

Beste,

wat betekent de volgende uitslag?:

RESULTAAT: OW
1 BEDIENING VAN HET VOERTUIG: voorbehoud
11 MANOEUVRES: Onvoldoende
11/3 Parkeren achter een voertuig: Niet beoordeeld
11/3/04 Hinderen/ In gevaar brengen: Slecht
11/3/06 Straatbegrenzing: Onvoldoende
Opmerkingen OW:
Tussenkomst van de examinator

Ik weet enkel dat de examaninator tussenkwam na het parkeren. Volgens hem heeft de deelnemer de tegenligger gehinderd bij het verlaten van de parkeerplaats.
Kunt u zeggen wanneer de tegenligger wordt gehinderd?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: praktisch rijexamen

Bericht door Inazuma »

bayern9 schreef: 11/3/04 Hinderen/ In gevaar brengen: Slecht
11/3/06 Straatbegrenzing: Onvoldoende
Blijkbaar ook op trottoir / berm gereden ?
(straatbegrenzing)
Ik weet enkel dat de examaninator tussenkwam na het parkeren. Volgens hem heeft de deelnemer de tegenligger gehinderd bij het verlaten van de parkeerplaats.
Kunt u zeggen wanneer de tegenligger wordt gehinderd?
Als die door het manoeuvre gedwongen wordt te remmen of uit te wijken.
bayern9
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2012, 22:30

Re: praktisch rijexamen

Bericht door bayern9 »

Inazuma schreef:
bayern9 schreef: 11/3/04 Hinderen/ In gevaar brengen: Slecht
11/3/06 Straatbegrenzing: Onvoldoende
Blijkbaar ook op trottoir / berm gereden ?
(straatbegrenzing)
Ik weet enkel dat de examaninator tussenkwam na het parkeren. Volgens hem heeft de deelnemer de tegenligger gehinderd bij het verlaten van de parkeerplaats.
Kunt u zeggen wanneer de tegenligger wordt gehinderd?
Als die door het manoeuvre gedwongen wordt te remmen of uit te wijken.
Ik was niet op het examen aanwezig, maar hij vertelde me dat de tegenligger echt niet moest remmen.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: praktisch rijexamen

Bericht door bert.covens »

bayern9 schreef:Ik was niet op het examen aanwezig, maar hij vertelde me dat de tegenligger echt niet moest remmen.
Als de tegenligger nog maar z'n voet nog maar van z'n gaspedaal moet halen, zit 't eigenlijk al fout. Nu, examinatoren zijn al wel 1 en ander gewend. Never say never, maar om eerlijk te zijn, denk ik toch dat de kans eerder klein is dat de examinator zonder reden tussenbeide gekomen is. Mochten de leerling en z'n begeleider desondanks menen dat de mislukking onterecht was, hadden ze in eerste instantie meteen na het examen naar de hoofdexaminator kunnen stappen om daar hun verhaal te doen.

Maar als ik dan het ganse plaatje lees. Er was blijkbaar niet enkel die tegenligger. Er was ook nog een onvoldoende voor straatbegrenzing. In principe, krijgt men sowieso al een beoordeling SLECHT van zodra de leerling op het trottoir terechtkomt. Dus al bij al, kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat er bij de maneuvers toch 1 en ander stevig mis gegaan is.

Let wel. Ik wil hier nu zeker niet beweren dat bewuste kandidaat erover zou liegen. Maar het gebeurt vaker dan je zou denken, dat een kandidaat de ernst van een fout écht niet doorheeft. Een leerling op een fout wijzen, is vaak 1 ding. De leerling ook nog de ernst (versta: het gevaar) ervan doen inzien, is soms al een ander paar mouwen. En tijdens een examen, is diezelfde kandidaat dan nog nerveus ook .....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie