Praktijkopleiding een jaar na geslaagde theorie: 2 praktische vragen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jpplrs

Praktijkopleiding een jaar na geslaagde theorie: 2 praktische vragen

Bericht door Jpplrs »

Een jaar geleden haalde ik dankzij het boek en de oefeningen van deze site 47/50 op de theorie.
Ik wil nu beginnen met en praktische rijopleiding. Ik had gedacht aan het model 20u rijles + 18m zonder begeleider.
Dit omdat ik 0 ervaring heb (nooit interesse gehad in auto's, steeds openbaar vervoer en fiets gebruikt)
en ik wil meteen de juiste technieken aangeleerd krijgen zodat ik zelf later kan oefenen.

Ik heb twee praktische vragen
1) Lokaal (Tessenderlo) zijn er twee rijscholen: een VAB-school en een zelfstandige ('Defensief'). Voor de 20u opleiding
scheelt het toch een paar honderd euro, maar ondanks dat VAB duurder is heb ik meer vertrouwen in hen door hun naambekendheid.
Wat raden jullie mij aan?

2) Ik heb net het praktijkboek met een smscode gedownload. Het lijkt erg lijvig en compleet, dus ik vroeg me af of ik de theorielessen
nog eens best helemaal herhaal, of is het doornemen van het praktijkboek voldoende volgens jullie? Ik vraag dit omdat mijn theorieexamen
eind januari 2015 was, dus toch een dik jaar geleden.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkopleiding een jaar na geslaagde theorie: 2 praktische vragen

Bericht door Inazuma »

Jpplrs schreef:1) Lokaal (Tessenderlo) zijn er twee rijscholen: een VAB-school en een zelfstandige ('Defensief'). Voor de 20u opleiding
scheelt het toch een paar honderd euro, maar ondanks dat VAB duurder is heb ik meer vertrouwen in hen door hun naambekendheid.
Naambekendheid zou geen noemenswaardig verschil mogen maken ... Zijn beide erkende rijscholen.

2) Ik heb net het praktijkboek met een smscode gedownload. Het lijkt erg lijvig en compleet, dus ik vroeg me af of ik de theorielessen
nog eens best helemaal herhaal, of is het doornemen van het praktijkboek voldoende volgens jullie? Ik vraag dit omdat mijn theorieexamen
eind januari 2015 was, dus toch een dik jaar geleden.
Zeker nog eens herhalen.
Als je al een jaar examen gedaan hebt, maar verder niets deed met de theorie kan dat zeker geen kwaad.
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Praktijkopleiding een jaar na geslaagde theorie: 2 praktische vragen

Bericht door GRO »

Het praktijkboek is niet hetzelfde als de theoriecursus.
De theoriecursus best af en toe nog eens doornemen.

Rijschool Defensief is ook zeer goed qua opleiding.
Plaats reactie