Verval rijbewijs begeleider

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Fmkvrswvld
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2016, 11:23

Verval rijbewijs begeleider

Bericht door Fmkvrswvld »

Ongeveer 2,5 jaar geleden is mijn mama's rijbewijs vervallen omdat iemand anders (mijn toenmalige stiefvader) met een brommer reed die niet correct ingeschreven was maar op haar naam stond (nadat zij duidelijk had gezegd om dat niet te doen.) Toch werd mijn mama's rijbewijs ingetrokken en niet dat van hem.

Nu ging ik net naar het gemeentehuis om mijn voorlopig rijbewijs op te halen, maar mijn moeder is dus, tot juli 2016, geen geldige begeleider, ookal heeft zij zelf niets misdaan.

Toch ben ik op zoek naar een oplossing. Iemand enig idee hoe we hier onderuit kunnen komen? Andere begeleiders is geen optie, daar hebben we al over nagedacht.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Verval rijbewijs begeleider

Bericht door Inazuma »

Fmkvrswvld schreef:Ongeveer 2,5 jaar geleden is mijn mama's rijbewijs vervallen omdat iemand anders (mijn toenmalige stiefvader) met een brommer reed die niet correct ingeschreven was maar op haar naam stond (nadat zij duidelijk had gezegd om dat niet te doen.) Toch werd mijn mama's rijbewijs ingetrokken en niet dat van hem.
2,5 jaar geleden moesten bromfietsen toch nog niet ingeschreven worden :?:
(De regeling trad in werking op 31 maart 2014, voor nieuwe bromfietsen.)


Is je moeder vervallen van het recht tot sturen door de politierechtbank ?
Dat is juridische iets totaal anders dan dat het rijbewijs ingetrokken is ... de gevolgen zijn ook anders.

Bij een verval van het recht tot sturen, zal je inderdaad moeten wachten tot 3 jaar na het einde van de uitvoering van dat verval, alvorens ze weer begeleider mag zijn.

Toch ben ik op zoek naar een oplossing. Iemand enig idee hoe we hier onderuit kunnen komen? Andere begeleiders is geen optie, daar hebben we al over nagedacht.
Er zijn maar 4 opties :
Andere begeleider zoeken
Professionele begeleiding door gebreveteerde rij-instructeur buiten een rijschool om
Rijschool
Wachten
Plaats reactie