Mag ik rijexamen met eigen wagen afleggen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
sasa
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2016, 19:06

Mag ik rijexamen met eigen wagen afleggen

Bericht door sasa »

Hallo Ik zit met een probleem.
Ik heb nu 20 uren rijlessen gevolgd met het oog op een L , maar ik heb deze niet verkregen omdat mijn eerste vr verlopen was.
De rijschool heeft mij niet verwittigd dat het geen zin had mijn 20 uren te volgen; er is gevraagd maar mijn voorgeschiedenis (d.i.: een eerste verlopen vr). Na die 20 uren heb ik nog 6 uren gevolgd; ik mag niet alleen oefenen. Daarna heb ik voor de eerste keer mijn examen afgelegd. Ik was niet geslaagd. Moet ik nogmaals zes uur volgen als ik niet slaag voor de tweede keer?

Mag ik nu afrijden voor de tweede keer met een eigen wagen?
En als ik niet slaag en wacht tot deze vr verlopen is, tellen die twintig uren dan ook nog mee?

Hopelijk kan iemand mij helpen
Mvg
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Mag ik rijexamen met eigen wagen afleggen

Bericht door Inazuma »

sasa schreef:Ik heb nu 20 uren rijlessen gevolgd met het oog op een L , maar ik heb deze niet verkregen omdat mijn eerste vr verlopen was.
Als een eerder voorlopig rijbewijs B verlopen was, kan je inderdaad 3 jaar lang geen voorlopig rijbewijs B meer krijgen
De rijschool heeft mij niet verwittigd dat het geen zin had mijn 20 uren te volgen;
Als je een rijbewijs wil behalen, is de rijschool dan je enige optie als je voorlopige rijbewijs B verlopen is - de andere is 3 jaar wachten ...
Moet ik nogmaals zes uur volgen als ik niet slaag voor de tweede keer?
Telkens je twee keer niet slaagt voor het praktijkexamen, moet je 6 uur rijlessen volgen in een erkende rijschool.
Mag ik nu afrijden voor de tweede keer met een eigen wagen?
Als je geen voorlopig rijbewijs B hebt, mag je enkel examen afleggen met een erkende rijschool, dus met rijschool-instructeur en in een rijschool-voertuig
En als ik niet slaag en wacht tot deze vr verlopen is, tellen die twintig uren dan ook nog mee?
Rijlessen gelden 3 jaar lang.
Plaats reactie