Dodehoekspiegel rechts toegestaan?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Cersei

Dodehoekspiegel rechts toegestaan?

Bericht door Cersei »

Geachte,

Op de leswagen van de rijschool waarmee ik heb leren parkeren, stond een dodehoekspiegel gericht naar de grond. Dit was erg handig omdat je dan de borduur prima in de gaten kon houden en het parkeren elke keer perfect was. Nu wil ik graag weten of ik op mijn eigen wagen, waar reeds zo'n dodehoekspiegel op gemonteerd staat, mijn praktisch rijexamen mag afleggen of niet.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten! :)
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Dodehoekspiegel rechts toegestaan?

Bericht door Wouter »

100% zeker durf ik het niet te zeggen, maar aangezien voor voertuigen met gesloten koetswerk achteraan het verplícht is om een extra rechter buitenspiegel te hebben (voor de begeleider eigenlijk) wanneer je leert rijden met een VRB36M, lijkt het me logisch dat zo'n extra spiegel toegelaten is.

Ook alles wat origineel op je auto aanwezig is zoals camera's, sensoren,... mag altijd gebruikt worden.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: Dodehoekspiegel rechts toegestaan?

Bericht door Gast »

Super, bedankt voor je antwoord! :)

In mijn geval heb ik de dodehoekspiegel zelf gemonteerd op mijn rechterbuitenspiegel, dus het is op zich niet origineel van de wagen.

Nog een prettig weekend!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Dodehoekspiegel rechts toegestaan?

Bericht door de rijprof »

Soms zie ik gewone auto's met extra dodenhoekspiegels bij gemonteerd.

Normaal dient de rechter dodenhoekspiegel voor de begeleider/instructeur om toch iets breder te kunnen meekijken.
Ik denk dat men over die dodenhoekspiegels niet lastig zal doen tijdens jouw praktijkexamen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie