Rijbewijs 36 maanden vervalt - 18 maanden?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Joris3

Rijbewijs 36 maanden vervalt - 18 maanden?

Bericht door Joris3 »

In april 2016 vervalt mijn voorlopig rijbewijs model 36 maanden. Doordat ik studeer ben ik niet voldoende aan het autorijden toegekomen en ik kan dan ook geen examen afleggen voor die tijd. Bijkomend probleem is dat ik enkel nog maar heb gereden met een automatische versnellingsbak en ik geen andere auto tot mijn beschikking heb.

Als ik voor april 20 uur rijles volg en mijn rijbewijs omwissel naar een model 18 maanden, kan ik dan weer 18 maanden langer voort? En mag ik direct na de 20 uur rijles praktijkexamen afleggen (ik moet nog manueel leren schakelen en de manoevers)?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Rijbewijs 36 maanden vervalt - 18 maanden?

Bericht door Benny Stinkens »

Vergeet niet dat je voor je theorie examen ook minder dan 3 geleden geslaagd moet zijn. :idea:
Anders nog even opnieuw theorie-examen af leggen.

Wettelijk bekeken mag je met je nieuw voorlopig rijbewijs en je geldige theorie direct op praktijkexamen gaan.
Je hoeft dus geen 3 maanden te wachten n.a.v. het nieuwe voorlopig rijbewijs.

Wettelijk mag het dus, aanraden doe ik het je niet.
Je schrijft namelijk zelf dat je niet voldoende geoefend hebt en dan ook nog alleen maar met een automaat. :idea:
20 uur les volgen lijkt me niet voldoende om dan klaar te zijn voor je examen.

Dit oordeel kan ik beter laten aan je instructeur die je deze 20u gaat geven.
Hij/zij kan natuurlijk per les met je doornemen hoe ver je staat en wat je nog nodig hebt om wel klaar te zijn voor examen.
Niet alleen om klaar te zijn voor je examen, maar zeker en vast voor de rest van je leven.

Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie