afspreken praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
stoffeltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2015, 09:03

afspreken praktijkexamen

Bericht door stoffeltje »

de afspraken voor een praktijkexamen verlopen toch wel erg lang!
minstens 6 weken ervoor moeten bellen,als je gebuisd bent dan moet je een nieuwe maken, weeral zo lang wachten (gaat niet altijd met schooluren)
waarom geen lijst "on-line" zetten zodat mensen kunnen zien om/en in te schrijven als er anulaties zijn, want die moeten er toch zijn??

Waarom 3 dagen vooraf zijn afspraak afzeggen, ik kan de dag voordien of 's morgens toch ook ziek worden of iets voor krijgen?
Ik heb het voorgehad, voet omgeslagen, gips gebeld naar centrum (allez naar dat call center; wel vriendelijk maar de juffrouw sprak slecht Nederlands, nochtans "voor Nederlands kies 2" :D )
kreeg ik daar naar mijn "voeten en heb weeral 8 weken kunnen wachten voor de volgende afspraak en buiten de 36 euro nog 25 euro retributie (was te laat om mijn vorige afspraak af te zeggen (géén 3 dagen vooraf).
veel mensen hebben toch een pc dus "on-line" het rooster( van het examencentrum) inkijken kan toch niet zo moeilijk zijn? je ziet dan onmiddellijk de vrij gekomen momenten en je kan dan nog bellen als ze dat liever hebben (kost nu al genog, du service mag er toch bij vind ik!)
Wel best doen bij "niet geslaagd", en niet voor een 1ste examen want ik vermoed dat de leerling vrij snel wil teruggaan om zijn rijbewijs te behalen in de momenten dat het hem/haar beter past!

of mag men dagelijks naar dat call-center (auto-sécurity) bellen voor anulaties te weten?

PS: waarom kunnen rijscholen dit sneller??? Vriend was niet geslaagd, de volgende dag al kon hij opnieuw gaan: geslaagd!
Ben ik alleen met mijn vraag of zijn er nog "gedupeerden"?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: afspreken praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

Je kan vaker bellen om te vragen of er plaatsen vrijgekomen zijn.
Als je je afspraak verplaatst, niet vergeten de originele te laten verwijderen.

Rijscholen leggen hun examen-afspraken vooraf vast om ze te kunnen aanbieden als service aan hun klanten.

Online afspraken zijn hier en daar mogelijk, bvb
http://www.km.be/afspraak-rijexamen


De toeslag is te vermijden door tijdig het examencentrum te verwittigen ....

§2. De retributiebijslag bepaald in § 1 moet betaald worden door :

1° de kandidaat die zich niet aanmeldt voor een praktische proef waarvoor hij zich heeft laten inschrijven, zonder het examencentrum ten minste twee werkdagen, de zaterdag niet meegerekend, voor de dag van de proef te verwittigen.

Die bijslag is verschuldigd voor elke praktische proef waarvoor de kandidaat nalaat zich aan te melden. De kandidaat kan van het betalen van die bijslag worden vrijgesteld in geval van overmacht waarover de Minister of zijn gemachtigde oordeelt;



Het is - zeker in de vakantie-periodes - zeer druk in de examencentra.

Dat maakt ook dat opmerkingen als "er moeten er X-aantal buizen om de rijscholen of examencentra bezig te houden" of voorstellen om alle bestuurders periodiek te "hertesten" ronduit lachwekkend zijn ...
Derp

Re: afspreken praktijkexamen

Bericht door Derp »

Ik heb praktijkexamen gedaan in Kontich in mei en juni 2013. In Kontich kon je online een afspraak wachten. Ik vreesde op voorhand dat ik lang zou moeten wachten, maar kon vrijwel elke week minstens 5 momenten kiezen waarop ik examen kon doen. Toen ik de eerste keer buisde, heb ik meteen terug een nieuwe afspraak gemaakt een week later. Mijn lief daarentegen moest 6 weken wachten (Haasrode). Ofwel had ik ontzettend veel geluk, ofwel kan je online gewoon sneller een afspraak vinden. Ik weet het niet.

Check de site eens, aangezien je niet overal online een afspraak kan vastleggen. Je kan de vrije momenten er gemakkelijk inkijken. Ik moet wel zeggen, de site werkte enkele weken geleden en vorige week niet wanneer je een afspraak wou maken...
stoffeltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2015, 09:03

Re: afspreken praktijkexamen

Bericht door stoffeltje »

Derp schreef:Ik heb praktijkexamen gedaan in Kontich in mei en juni 2013. In Kontich kon je online een afspraak wachten. Ik vreesde op voorhand dat ik lang zou moeten wachten, maar kon vrijwel elke week minstens 5 momenten kiezen waarop ik examen kon doen. Toen ik de eerste keer buisde, heb ik meteen terug een nieuwe afspraak gemaakt een week later. Mijn lief daarentegen moest 6 weken wachten (Haasrode). Ofwel had ik ontzettend veel geluk, ofwel kan je online gewoon sneller een afspraak vinden. Ik weet het niet.

Check de site eens, aangezien je niet overal online een afspraak kan vastleggen. Je kan de vrije momenten er gemakkelijk inkijken. Ik moet wel zeggen, de site werkte enkele weken geleden en vorige week niet wanneer je een afspraak wou maken...

klopt!
in sommige (oa Geel) kunnen we ook on-line alles bekijken, echter Haasrode is nog préhistorisch denk ik...
niet online mogelijk, steeds bellen (nummer is zelfs niet gratis) na verschillende keuzes en mooie wachtmuziek staat men je te woord, echter dien je STEEDS opnieuw te bellen
tja het elektronisch tijdperk is nog niet doorgedrongen tot in Haasrode.... :lol:
Dappe
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2016, 14:39

Re: afspreken praktijkexamen

Bericht door Dappe »

Ik was voor mijn B+E de geldigheid van mijn voorlopig rijbewijs wat uit het oog verloren, waardoor ik maar een 4-tal weken meer had om examen te doen. Ter plaatse afspraak gaan maken (Haasrode), en kon binnen de 2 weken eerste examen afleggen. Voor de praktijk op het terrein was ik onmiddellijk geslaagd, voor de proef op de openbare weg echter niet. Na het examen direct een afspraak gemaakt en kon daags nadien al terug komen. Waren wel enkel de hele vroege uren die beschikbaar waren (eerste keer 7u45, 2de keer 7u). Denk dat je een beetje geluk moet hebben, of de minder populaire uren moet nemen. Is daar gezien het drukke verkeer (fietsers/auto's) rond 8u zeker niet interessant in de winter.
Ronny goemaere

Re: afspreken praktijkexamen

Bericht door Ronny goemaere »

Ik wil de vertraagd theorie examen 50 vragen rijbewijs B mammoet centrum Roeselare bruggesteenweg voorbehouden voor auto op 19-11-2021
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: afspreken praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

Ronny goemaere schreef: 18 jan 2021, 12:48 Ik wil de vertraagd theorie examen 50 vragen rijbewijs B mammoet centrum Roeselare bruggesteenweg voorbehouden voor auto op 19-11-2021
Dan moet je hen contacteren ...

https://www.km.be/rijbewijs/examenlocatie/roeselare
Plaats reactie