Praktijkexamen met begeleider zijn auto maar .'.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jessica1985
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:05

Praktijkexamen met begeleider zijn auto maar .'.

Bericht door Jessica1985 »

Mijn wagen staat op mijn man zijn naam,alsook de verzekering. Verzekering is er wel van op de hoogte dat ik ook rijd met deze wagen.

Mag ik met deze wagen rmijn praktijkexamen afleggen zonder dat mijn man erbij is maar wel mijn andere begeleider (staat ook vermeld op rijbewijs) of is het toch beter dat de eigenaar van deze wagen en natuurlijk begeleider meegaat naar het examen?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Praktijkexamen met begeleider zijn auto maar .'.

Bericht door bert.covens »

Voor het examencentrum maakt het sowieso niet uit, welke van je 2 begeleiders die op je voorlopig rijbewijs vermeld worden, erbij zal zijn.

Wat betreft je verzekering. Je hebt jezelf opgegeven als regelmatige bestuurder, je voldoet aan alle wettelijke bepalingen eigen aan je voorlopig rijbewijs. Dus zie ik op 't eerste zicht niet meteen het probleem. Informeer voor alle zekerheid anders eens bij je makelaar.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: Praktijkexamen met begeleider zijn auto maar .'.

Bericht door Sanne87 »

Wat die verzekering betreft zat ik in dezelfde situatie: auto en verzekering staan op naam van mijn partner, maar ik ben wel ingeschreven als regelmatige bestuurder voor de verzekering. Mijn partner was er niet bij op mijn examen, maar dat was geen enkel probleem.
Jessica1985
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mar 2015, 15:05

Re: Praktijkexamen met begeleider zijn auto maar .'.

Bericht door Jessica1985 »

Ok, dankjewel
Daphne

Re: Praktijkexamen met begeleider zijn auto maar .'.

Bericht door Daphne »

Ik heb hieromtrent ook een vraag.
Als houder van voorlopig rijbewijs 18 maand, mag je met de auto van een vriend rijden om het praktijkexamen af te leggen? Dus zonder dat je zelf op de verzekering staat?
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Praktijkexamen met begeleider zijn auto maar .'.

Bericht door GRO »

Ja.

Uitleg omtrent VR en verzekering vind je in ons praktijkboek
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Plaats reactie