Begeleider praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast (topicstarter)

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door Gast (topicstarter) »

Ik ga er in de loop van de week langs om het zwart op wit te krijgen, dan laat ik het hier zeker weten.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

De oude regeling van voor 3/2/2014 blijft gelden voor de voordien uitgereikte voorlopige rijbewijzen B.


Met 1 zeer bijzondere afwijking : als je voorlopige rijbewijs B vervalt, val je meteen in de nieuwe regeling zonder enige overgangsmaatregel :!:
Dat betekent dan dat je plots gedurende de volgende 3 jaar geen nieuw voorlopig rijbewijs B meer kan krijgen ...
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door Sanne87 »

En de andere "afwijking": als je je voorlopig rijbewijs kwijtraakt of het wordt gestolen en je moet dus een duplicaat aanvragen, dan val je ook onder de nieuwe regeling. Niet echt een afwijking, omdat dat duplicaat dan uitgereikt is na 3 februari 2014, maar toch ook vervelend.
Gast (topicstarter) schreef:Ik ga er in de loop van de week langs om het zwart op wit te krijgen, dan laat ik het hier zeker weten.
Merci!
Gast

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door Gast »

Wel, volgens het examencentrum van Kontich en GOCA mag ik dus weldegelijk praktijkexamen gaan doen met mijn vriend zolang mijn voorlopig rijbewijs nog geldig is. Dus mensen die onder de oude regeling vallen (vrb 18 mnd) mogen ook op het examen een begeleidend persoon meenemen die niet per se 8 jaar in het bezit is van een rijbewijs B. De enige voorwaarden voor de begeleidende persoon: minstens 24 jaar en houder van een rijbewijs, maakt niet uit hoe lang. Ik mocht de mail (die ik hierboven heb gepost) aanvoeren als bewijs, maar normaalgezien zijn ze op het examencentrum allemaal correct geinformeerd. T is ook omdat ik nog onder de oude regeling val dat ze mij een examenblad van 2011 hebben gemaild. Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Nu hopen op een goed examen. :wink:
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door Sanne87 »

Bedankt! En veel succes!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door Benny Stinkens »

Bedankt en veel succes met je examen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
David.z

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door David.z »

Ik ben geslaagd voor mijn theorie examen.
Mag mijn vader mijn begeleider zijn (20 jaar belgisch rijbewijs) en paar maanden later het examen afleggen met een begeleider uit een rijschool?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Begeleider praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

David.z schreef: 17 aug 2020, 01:43 Ik ben geslaagd voor mijn theorie examen.
Mag mijn vader mijn begeleider zijn (20 jaar belgisch rijbewijs) en paar maanden later het examen afleggen met een begeleider uit een rijschool?
Minimaal 8 jaar rijbewijs B
Officieel in België wonen
Geen rijverval hebben, noch opgelopen hebben in de laatste 3 jaar


Er zijn geen "begeleiders uit een rijschool"
Dat zijn rij(school)instructeurs ...

Als je examen wil doen via de rijschool, moet je er ook minimaal 2 uur rijlessen volgen
Examen gaan doen met een auto waarmee je niet vertrouwd bent, is niet meteen een goed idee
Plaats reactie