Examen Sint Denijs Westrem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Examen Sint Denijs Westrem

Bericht door Gast »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Sint Denijs Westrem

- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechtsachter, met de zonnebril 8)

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Na het parkeren, kruispunt oversteken en keren in deze straat. Was niet zo evident gezien aan beide kanten geparkeerde auto's. Er was in deze straat maar 1 kleine plek om de neus van de wagen "tussen te steken" om niet té veel te moeten manouvreren. Desalnietemin toch in 5 keer moeten keren, maar voor de examinator geen enkel punt.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Via de Kon. Fabiolalaan linksaf in de sportstraat, onmiddellijk parkeren achter een grijze BMW. Opmerking gemaakt gezien het een voorziene gehandicaptenparkeerplaats was, maar examinator gaf aan dat het ok was voor dit maneuver. Ze apprecieerde de opmerking.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
"Ja, duid de remvloeistof eens aan" :D
Daarna alles gevraagd wat betreft lichten, claxon en ontwaseming

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Na 20 uur rijschool (voor zelfstandig rijden) en bijkomende opfrissingsles voor parkeren voor het examen een tweetal uur met mijn gekende intructeur van de rijschool moeilijke parcours gaan doen in en rond Gent. Heb zo weer enkele crazy af- en opritten leren kennen. :)

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in)
Begeleider was dus ook dezelfde instructeur van de rijschool --> ongeloofelijk aangename mens!

Resultaat: geslaagd van de eerste keer zonder opmerkingen


Persoonlijke noot:

De examinator was een jonge vrouw die zeer vlot was in de omgang, sprak me aan met de voornaam en deed niet te stijf. Ze was wel zeer professioneel en duidelijk wat betreft het geven van instructies en uitleg. Hetgeen mij het meest "overviel" was de rush waarmee alles in het begin moest gaan. Namelijk de voorafgaande controles, de instructies ed. Vanaf je aan het rijden bent (en je kan het) no problem. De sfeer in de wagen was (zeer) aangenaam. De instructeur en examinator kenden elkaar blijkaar goed en waren quasi constant aan het praten met elkaar. Er konden zelfs geregeld grapjes af. :)
Examinator stelde zelfs tussendoor interessevragen aan mij.
Achteraf zei de instructeur dat de sfeer in de wagen ook helemaal anders kon geweest zijn moest ze gemerkt hebben dat ik aan het knoeien was of fouten maakte.

Korte een reconstructie van de route (ikzelf vond dit zeer verrijkend op dit forum om te oefenen):
Van het examencentum eerste straat rechts. Opletten voor de kranen en werkmannen :), brugje onder en rechts aanhouden. Rechtsaf op de beukenlaan, deze blijven volgen. Rechtsaf de Kon. fabiolalaan. 3e straat links (sportstraat).
Vanaf hier is maneuvers moeten doen en terug richting station. Daar alle mogelijk zijstraatjes genomen. Doe dit ook als je gaat oefenen! Verschillende zone 30 in overgang naar 50, verboden inrit, ... Ook typisch is de regelmatig lossende vracht- of bestelwagen waar je dan voorbij "moet" over de verhoogde trambedding. Goed kijken is de boodschap.

Succes!!!
milan

Re: Examen Sint Denijs Westrem

Bericht door milan »

Proficiat!

Bij mij gingen duurden die voorgaande controlles ook maar 20 seconden ofzo, het was hem snel duidelijk dat ik dat allemaal goed gestudeerd had. En het was ook met de rijschool.

Dank voor de wegbeschrijving!
Ik help nu iemand met het oefenen voor het examen in Sint Denijs. Door de vele werken daar in de buurt de laatste jaren is het niet zo duidelijk waar er overal gereden wordt op tijdens het examen.
Blijkbaar rijden ze nu wel door de kleine straatjes rond het station.
Ik veronderstel dat je via de Clementinalaan terug bent gereden??
enig idee welke kleine straatjes je allemaal moest doorrijden?
Gast

Re: Examen Sint Denijs Westrem

Bericht door Gast »

milan schreef:Proficiat!

Bij mij gingen duurden die voorgaande controlles ook maar 20 seconden ofzo, het was hem snel duidelijk dat ik dat allemaal goed gestudeerd had. En het was ook met de rijschool.

Dank voor de wegbeschrijving!
Ik help nu iemand met het oefenen voor het examen in Sint Denijs. Door de vele werken daar in de buurt de laatste jaren is het niet zo duidelijk waar er overal gereden wordt op tijdens het examen.
Blijkbaar rijden ze nu wel door de kleine straatjes rond het station.
Ik veronderstel dat je via de Clementinalaan terug bent gereden??
enig idee welke kleine straatjes je allemaal moest doorrijden?
Van wat ik me nog herinner (t was een ongeloofelijke wirwar van kleine straatjes in en uit aan het station, dus vergeef me als ik ergens een paar straten of bochten mis :D ):
poorakkerstraat -> buchtenstraat -> beukenlaan -> snepkaai -> kon fabiolalaan -> sportstraat -> marathonstraat -> renbaanstraat -> duifhuisstraat -> distelstraat -> koning albertlaan -> kortrijksesteenweg via kon elisabethlaan -> henleykaai -> groot-brittanniëlaan -> gordunakaai -> snepkaai -> beukenlaan -> buchtenstraat -> poortakkerstraat
milan

Re: Examen Sint Denijs Westrem

Bericht door milan »

Danku :)
Patric
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2014, 09:54

Re: Examen Sint Denijs Westrem

Bericht door Patric »

Beste,
Weet je nog hoe je van de Kon. Albertlaan naar de Kon. Elisabethlaan bent gereden want in die richting mag je niet op het Kon. Maria Hendrikaplein ( plein voor het station ) rijden ,
Alvast dank !
Ano

Re: Examen Sint Denijs Westrem

Bericht door Ano »

Donderdag heb ik rond 8.40 mijn praktijkexamen in Gent,
Wat moet ik vooral onthouden?
Ik heb de dag ervoor nog 2 uur les.
Kristel2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2020, 08:18

Re: Examen Sint Denijs Westrem

Bericht door Kristel2020 »

Wij hebben gisteren praktisch rijexamen afgelegd in Sint-Denijs-Westrem en dit was ongeveer de route.
https://goo.gl/maps/6HMJC93RuCR2NDU68

Mijn ervaring:
Redelijke maar zeer koele examinator.
Voor je rit start moet je onder motorkap (vb remvloeistof) en aan dashboard (verschillende soorten lichten, ventilatie, achterruitverwarming...) zaken aanwijzen
Je mag een paar kleine foutjes maken, als je maar geen grote fouten maakt.
Ga vooral veel oefenen in de buurt van het examencentrum (The Loop, R4, stationsbuurt Gent, Sint-Denijs-Westrem in dorp), de routes blijven vaak in de buurt.
Voor je manoeuvers krijg je zeker voldoende plaats.
Plaats reactie