Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jan Janssen

Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Bericht door Jan Janssen »

Praktijkexamens in Kontich waren gisteren afgelast wegens "sneeuw".
Het weer gisteren was identiek aan het weer van vandaag!
Ik wil mijn rijbewijs dit jaar nog halen, maar wegens het "weer" was mijn examen al 2 keer geannuleerd geweest.
In het examencentrum van Kontich willen ze geen enkel oplossing voor mij voorstellen, om dit jaar nog mijn rijbewijs te halen.

Valt er iets aan te doen? Of moet ik naar het gerecht?

Is er iemand die in het zelfde situatie zit/zat of kan er iemand iets nuttig voorstellen?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Bericht door bert.covens »

Jan Janssen schreef:Praktijkexamens in Kontich waren gisteren afgelast wegens "sneeuw".
Het weer gisteren was identiek aan het weer van vandaag!
Ik wil mijn rijbewijs dit jaar nog halen, maar wegens het "weer" was mijn examen al 2 keer geannuleerd geweest.
In het examencentrum van Kontich willen ze geen enkel oplossing voor mij voorstellen, om dit jaar nog mijn rijbewijs te halen.
Het weer is helaas iets waar geen enkel examencentrum of geen enkele rijschool vat op heeft.

Wat bedoel je met "dit jaar"? 2010?
Jan Janssen schreef: Valt er iets aan te doen? Of moet ik naar het gerecht?]
De weersomstandigheden kunnen wij helaas ook niet veranderen. Hoe graag we dat ook zouden willen.

Naar het gerecht gaan, lijkt me nogal drastisch. Ik zie er ook het nut niet van in. Maar je kan altijd je kans wagen, natuurlijk.
Jan Janssen schreef: Is er iemand die in het zelfde situatie zit/zat of kan er iemand iets nuttig voorstellen?
Zowat honderden kandidaten, naar ik vermoed. De sneeuw heeft ons landje 2 weken lang gegijzeld, en nu nog liggen de niet-gestrooide wegen er besneeuwd bij.

Het enige wat ik je nu kan aanraden: is afwachten. En de dag van je geplande examen neem je best contact op met (eventueel) je rijschool of het examencentrum. Zij hebben er zicht op of de examens die dag zullen doorgaan of niet.

Ik begrijp dat het vreselijk frustrerend is, maar het is helaas niet anders.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Jan Janssen

Re: Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Bericht door Jan Janssen »

Wat bedoel je met "dit jaar"? 2010?
Ja, nog in 2010! Want ik heb ze nu al nodig!
Ik vind het ook niet correct om zonder rijbewijs te rijden. Maar blijkbaar heb ik geen andere keuze.

Het probleem is dat het weer die dag perfect was!
Er was zelfs niet aan 't sneeuwen!
En de examens van honderden mensen waren zomaar afgelast wegens het sneeuw! Precies een cataclysme...

Een andere, grotere probleem is dat ze totaal niet geïnteresseerd waren om een oplossing te zoeken, om mijn examen nog vóór 1 januari af te nemen
Naar het gerecht gaan, lijkt me nogal drastisch. Ik zie er ook het nut niet van in. Maar je kan altijd je kans wagen, natuurlijk.
Iemand moet voor deze zijn foute en onrechtvaardige beslissing schuldig gesteld worden.
Honderden mensen zonder rijbewijs deze jaar!!! Dat kun je toch niet geloven :-)

De eerste keer kon ik nog begrijpen. Het was aan 't sneeuwen en het was 's morgens vroeg en de examens waren afgelast voor de veiligheid van de examinatoren. :-)

Ik begrijp ook dat ze voor mij en voor anderen wat meer tijd willen geven om ons te oefenen, maar ben toch van mening dat elke bestuurder in gelijk welke omstandigheden moet!!! kunnen rijden.
En zelf moet beslissen of dat hij zijn examen wilt afleggen of niet wegens het weer.

Ik zou het begrijpen als ik niet geslaagd zou zijn door mijn eigen fout, zoals het de eerste keer was, maar ze hebben mijn 2 andere kansen (en niet enkel van mij) afgepakt, om ons rijbewijs nog dit jaar te halen!

Anders worden er rijbewijzen uitgegeven door het examen af te nemen in perfecte weersomstandigheden.
Is dat geen onzin?
En die mensen zijn nu op onze wegen! Waar ik aan 't rijden ben! :)

Ik zie constant bestuurders die hun richtingaanwijzer niet gebruiken! en niet kunnen gebruiken!
I.p.v. om daar iets aan te doen, annuleren ze examens van duizenden mensen!
Dit was maar een voorbeeldje.

Hoe lang moet ik dan nog wachten voordat ze goed gezind worden of de zon begint te schijnen?

Ik ben serieus niet akkoord en zo ga ik het niet laten!
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Bericht door bert.covens »

Jan Janssen schreef:Ik vind het ook niet correct om zonder rijbewijs te rijden. Maar blijkbaar heb ik geen andere keuze.
Je kan nog steeds blijven rijden onder dekking van je voorlopig rijbewijs, zolang dat nog geldig is. Mits alle daaraan gekoppelde voorwaarden en beperkingen te respecteren, uiteraard.

Door zonder rijbewijs te rijden, riskeer je zeer strenge boetes. En erger nog is het feit dat je niet verzekerd bent als er een ongeval gebeurt.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Bericht door Benny Stinkens »

Ja, nog in 2010! Want ik heb ze nu al nodig!
Daar had je dan best eerder aan gedacht, want als je weet dat je het dit jaar nodig hebt is het niet slim om op het laatste moment op examen te gaan. :roll:

Je zou eens even in de schoenen van een examinator moeten proberen te staan.
Die mensen weten niet wie of wat ze in de auto krijgen en zouden volgens jou bereid moeten zijn om hun leven te wagen, omdat jij niet kan wachten tot het beter op de weg is :?:
Een andere, grotere probleem is dat ze totaal niet geïnteresseerd waren om een oplossing te zoeken, om mijn examen nog vóór 1 januari af te nemen
Wat verwacht je van hun, dat zij alle wegen veilig genoeg maken (misschien nog voorzien met een rode loper) :?:
Ik zie constant bestuurders die hun richtingaanwijzer niet gebruiken! en niet kunnen gebruiken!
I.p.v. om daar iets aan te doen, annuleren ze examens van duizenden mensen!
Dit was maar een voorbeeldje.
Bij mijn weten is dit de taak van politie, niet van examinatoren :idea:
Ik ben serieus niet akkoord en zo ga ik het niet laten!
Veel succes er mee, als je echt naar de rechtbank zou stappen maak je alleen maar je eigen belachelijk.
En tegen 2015 heb je misschien een uitspraak, als je zolang kan wachten :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Bericht door Wouter »

Jan Janssen schreef:Ja, nog in 2010! Want ik heb ze nu al nodig!
Dat krijg je dan als je het tot het laatste moment uitstelt, zeker aangezien je op voorhand kan weten dat het in december wel eens slecht weer kan zijn.
Jan Janssen schreef:Het probleem is dat het weer die dag perfect was!
Er was zelfs niet aan 't sneeuwen!
Het weer was misschien goed, dat wil nog niet zeggen dat de wegen ook goed berijdbaar zijn... Zeker in de kleinere straten waar niets gestrooid is, was het tot gisteren (hier in 't dorp toch) één ijsweg, en vandaag is er met die pap al even slecht door te komen.
Jan Janssen schreef:Een andere, grotere probleem is dat ze totaal niet geïnteresseerd waren om een oplossing te zoeken, om mijn examen nog vóór 1 januari af te nemen
Zelfs in "normale" omstandigheden zijn de wachttijden heel lang. Zoals je zelf zegt, zijn er nu héél veel examens afgelast, dus al die mensen moeten (bovenop zij die al een "gewone" afspraak hadden) terug een plaatsje krijgen. Dat kan dus wel eens lang gaan duren, en waarom zou jij dan voorrang moeten krijgen op iemand anders?
Jan Janssen schreef:Iemand moet voor deze zijn foute en onrechtvaardige beslissing schuldig gesteld worden.
Je gaat indruk maken met die uitspraak. Niet veel mensen gaan je gelijk geven dat deze beslissing fout en onrechtvaardig was. Je hoort van overal dat je beter thuis blijft als je niet per se weg moet. En als je zelf op de weg geweest bent dan heb je hopelijk zelf wel gezien dat het op sommige plaatsen inderdaad rampzalig was.
Jan Janssen schreef:Ik begrijp ook dat ze voor mij en voor anderen wat meer tijd willen geven om ons te oefenen, maar ben toch van mening dat elke bestuurder in gelijk welke omstandigheden moet!!! kunnen rijden.
En zelf moet beslissen of dat hij zijn examen wilt afleggen of niet wegens het weer.
Op het moment van je examen heeft geen enkele kandidaat al zijn rijbewijs, en is dus nog nooit beoordeeld of hij nu eigenlijk wel bekwaam is om te rijden, laat staan in sneeuw. Er zijn zelfs mensen die bij normale omstandigheden buizen, wat zouden die dan wel niet doen in dit weer. Je kan toch niet verwachten dat men zomaar iedereen examen laat doen...
Je slaat de nagel op de kop met deze zin
zelf moet beslissen of dat hij zijn examen wilt afleggen of niet wegens het weer
Het percentage mensen die vrijwillig wil toegeven dat ze beter niet rijden, is schrijnend laag. Zeker wanneer het gaat om een examen, ah ja die afspraak is gemaakt, je hebt er zo lang op gewacht, je wil zo graag dat rijbewijs.
Jan Janssen schreef:En die mensen zijn nu op onze wegen! Waar ik aan 't rijden ben! :)
Eerlijk gezegd krijg ik meer bang van jou, aangezien je nogal overmoedig lijkt. (Geef toe: je hebt niet eens een rijbewijs maar je lijkt wel te denken dat je deze staat van de wegen perfect aankan, terwijl heel wat ervaren chauffeurs het soms nog een uitdaging vinden)
Maar je hebt gelijk, er zijn mensen mét definitief rijbewijs die eigenlijk ook nog geen sneeuw-ervaring hebben, en die kan niemand meer tegenhouden. Maar dat wil niet zeggen dat daar waar het risico wél nog beperkt kan worden, dit niet moet gebeuren.
Jan Janssen schreef:Ik zie constant bestuurders die hun richtingaanwijzer niet gebruiken! en niet kunnen gebruiken!
I.p.v. om daar iets aan te doen, annuleren ze examens van duizenden mensen!
Het een sluit het andere toch niet uit? Er worden inbraken gepleegd, en er worden mensen vermoord. Zolang ze het moorden niet volledig hebben uitgeroeid, moeten ze dan maar geen aandacht meer schenken aan inbraken? Mooie filosofie...
Jan Janssen schreef:Ik ben serieus niet akkoord en zo ga ik het niet laten!
Veel succes ermee zou ik zeggen...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Niet akkoord met de beslissing! Wat te doen?

Bericht door Stefan Peeters »

Jan Janssen schreef:Er was zelfs niet aan 't sneeuwen!
Het heeft waar ik woon, en dat is niet zo ver van Kontich, ook al dagen niet meer gesneeuwd. Maar de wegen hier zijn na de laatste sneeuwbuien niet meer gestrooid en ik zie daar zelfs "ervaren" chauffeurs geregeld in de problemen komen.
Zulke wegen liggen er misschien ook op de examenparcours...
Jan Janssen schreef:Een andere, grotere probleem is dat ze totaal niet geïnteresseerd waren om een oplossing te zoeken, om mijn examen nog vóór 1 januari af te nemen
Ik zou daarin ook niet geïnteresseerd zijn. Blijkbaar plan je je examen net voor nieuwjaar, wanneer je persé je rijbewijs na nieuwjaar moet hebben.
Blijkbaar hebben die mensen al moeite gedaan, want je examen is al twee keer uitgesteld wegens het weer. Ik vermoed niet dat dat in januari of februari was?
Plan dan zelf je examen wat eerder, dan heb je die problemen niet...
Jan Janssen schreef:Iemand moet voor deze zijn foute en onrechtvaardige beslissing schuldig gesteld worden.
Man man, kalmeer toch een beetje. In België moet je minstens je vader en je moeder vermoorden voordat je de rechtbank langs binnen ziet. En jij verwacht dat ze een examencentrum gaan veroordelen omdat ze jouw examen een paar weken uitstellen?
Jan Janssen schreef:Honderden mensen zonder rijbewijs deze jaar!!! Dat kun je toch niet geloven :-)
Dat zijn er dan een paar honderd meer in het volgend jaar...
In maart staat de teller weer gelijk.
Jan Janssen schreef:Hoe lang moet ik dan nog wachten voordat ze goed gezind worden of de zon begint te schijnen?
Bel even met Frank Deboosere, die kan je misschien wat meer informatie bezorgen. Wij weten dat niet zo goed...
Jan Janssen schreef:Ik ben serieus niet akkoord en zo ga ik het niet laten!
Succes ermee! Laat je ons binnen een jaar of 5 weten hoe de rechtszaak uitgedraaid is?
Of weet je wat? Zoek een ander examencentrum waar je wel examen mag afleggen. Rijd dan tijdens je examen in de gracht omdat je op een besneeuwde, niet-gestrooide en dus spekgladde weg moet rijden.
Kan je weer naar de rechtbank omdat men het examen niet afgelast heeft... :mrgreen:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie