EXAMENROUTE GEEL

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

EXAMENROUTE GEEL

Bericht door Gast »

Hai, heb het ook al in het "grote" onderwerp van Praktijkexamen gepost, maar hier nog eens apart voor de geïnteresseerden.

Ik had nummertje 6 en kreeg de route naar Geel-Centrum via Larum.

Afbeelding


Mijn vriendin moest (in de zomer van 2009) naar Olen; ze moest gewoon industrie uitrijden, dan links kanaal over richting Olen Centrum. Dan in die woonwijk rechts moest ze keren + parkeren en nadien zijn ze gewoon teruggereden. Ze is zelfs nooit in Olen-Centrum geweest (waar zo'n raar kruispunt is met 5 banen).
Els1983

Re: EXAMENROUTE GEEL

Bericht door Els1983 »

Hallo,

ik moet ook 1 van de maanden mijn examen doen (ik weet alleen nog niet wanneer) oftewel in Geel of Herentals, weet jij misschien of je in het examencentrum van Geel nog andere examenroutes kan bekomen?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: EXAMENROUTE GEEL

Bericht door Wouter »

Er bestaan géén vaste examenroutes. Je trekt een nummertje, en op basis daarvan wordt bepaald welke voorafgaande controles je moet uitvoeren, en welke kruispunten je zeker moet doen tijdens de route. De weg naar/langs die kruispunten mag de examinator echter volledig vrij kiezen. De lijst met doorgangspunten voor examencentrum Geel kan je hier vinden:
http://www.autoveiligheid.be/html/rb_praktisch.asp
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: EXAMENROUTE GEEL

Bericht door Gast »

Inderdaad, afhankelijk van het nummertje dat je kiest, bepaalt de computer een aantal "doorgangspunten" en rij je gewoon een route waarbij je deze punten passeert.

De doorkomstpunten voor Geel zijn allemaal terug te vinden op de site; ik heb ze hier effe allemaal op een kaartje aangeduid.

Beste tip die ik kan geven is om gewoon veel te oefenen, en zelf routes uit te stippelen waarbij je zoveel mogelijk van die punten meepakt. Natuurlijk moet je OVERAL kunnen rijden, maar het helpt wel als je ongeveer weet waar u aan te verwachten (vooral verboden richtingen, kleine zijstraten voorrang rechts, zone 30, etc.).

Voor mij was het gewoon vervelend om elke keer naar Geel te moeten rijden (vanuit Turnhout) omdat je zo bijna een half uur tijd 'verliest' aan saaie baan (vooral stuk Turnhout - Kasterlee).

In Geel zelf kan je wel een paar leuke toertjes uitstippelen; ik leerde de straatnamen en routes van tevoren, en pakte prints mee (kan je evt. aan begeleider vragen).

Ook altijd handig om naar het examencentrum te rijden en van daaruit te vertrekken (zeker goed opletten bij het eerste kruispunt, is voorrang van rechts -- en in de industriezone mag je 70 rijden).

Als je echt wil, kan ik wel een aantal routes op een kaartje zetten waar doorkomstpunten inzitten. Zoals hierboven al gezegd, er zijn GEEN vaste routes.

Succes!

Afbeelding
Gast

Re: EXAMENROUTE GEEL

Bericht door Gast »

Gast schreef:Hai, heb het ook al in het "grote" onderwerp van Praktijkexamen gepost, maar hier nog eens apart voor de geïnteresseerden.

Ik had nummertje 6 en kreeg de route naar Geel-Centrum via Larum.

Afbeelding


Mijn vriendin moest (in de zomer van 2009) naar Olen; ze moest gewoon industrie uitrijden, dan links kanaal over richting Olen Centrum. Dan in die woonwijk rechts moest ze keren + parkeren en nadien zijn ze gewoon teruggereden. Ze is zelfs nooit in Olen-Centrum geweest (waar zo'n raar kruispunt is met 5 banen).

Weet jij nog op welke dag je vriendin deze route heeft gereden en welke nr het was? Ik ben al 3 keer op een donderdag geweest en koos al 3 keer dezelfde nummer dus ik had steeds dezelfde punten waar we langs reden :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: EXAMENROUTE GEEL

Bericht door de rijprof »

in de zomer van 2009!!!
Da's lang geleden! Denk je dat de routes hetzelfde zijn in 2016?
De nummers veranderen regelmatig. Trouwens een goed bestuurder moet overal kunnen rijden.
Als je tacht te gokken op het juiste nummer en bijhorende route, ben je niet echt goed bezig.

Wat ga je later doen, na het behalen van je rijbewijs, als je ergens naartoe gaat rijden waar je nog nooit geweest bent?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie