Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Bericht door bert.covens »

Catlady1971 schreef:En ja, het is helaas een feit dat er door velen wat lacherig wordt gedaan over mensen die later dan de gangbare norm leren rijden, maar ik vind het voor mezelf een overwinning en kan het anderen alleen maar aanraden.
Laat je daar in elk geval niet door uit je lood slaan. Zij die daar nu lacherig over doen, vergeten meestal dat ze het zelf ooit ook hebben moeten leren, en hoeveel bloed, zweet en tranen het hun toen gekost heeft. :D
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Bericht door Benny Stinkens »

Helaas is het trouwens ook een feit dat de meeste mensen denken dat de rijscholen "geldklopperijen" zijn :idea:

Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Tom84
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2009, 14:03
Contacteer:

Re: Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Bericht door Tom84 »

Catlady1971 schreef:Hallo,

ik zou graag een attest bekomen waarop de rijschool waar ik les volg, attesteert hoeveel uren rijles ik daadwerkelijk gevolgd heb.

Zijn zij verplicht dit af te leveren indien ik daar uitdrukkelijk om verzoek ?
Het is de bedoeling dat de rijschool het bewijs levert
bezorgde ouder

Re: Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Bericht door bezorgde ouder »

waarom mag je dan al alleen rijden? Is dan een examen een overbodige luxe? Is dit niet tijdelijk een rijbewijs kopen voor 18 maanden?
Raar dat dit kan. En wat als je niet slaagt, dan heb je bewezen dat je onveilig bent en laten ze je toch gaan alleen rijden?
Dus voor de veiligheid van ons alle misschien toch pas alleen gaan rijden na het slagen in je examen.
:roll: :roll: :roll:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Bericht door Benny Stinkens »

bezorgde ouder schreef:waarom mag je dan al alleen rijden? Is dan een examen een overbodige luxe? Is dit niet tijdelijk een rijbewijs kopen voor 18 maanden?
Raar dat dit kan. En wat als je niet slaagt, dan heb je bewezen dat je onveilig bent en laten ze je toch gaan alleen rijden?
Dus voor de veiligheid van ons alle misschien toch pas alleen gaan rijden na het slagen in je examen.
:roll: :roll: :roll:
Als je nu 100 willekeurige mensen die al jaren een definitief rijbewijs bezitten een examen zou afnemen, zou meer dan de helft niet slagen.
Toch mogen die allemaal alleen rijden. :idea:

Een examen is jammer genoeg ook alleen maar een momentopname.
Er zijn mensen die heel goed kunnen rijden, maar niet slagen op het examen.
Er zijn mensen die amper weten wat voor of achterkant van een voertuig is en toch slagen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Bericht door Gast »

bezorgde ouder schreef:waarom mag je dan al alleen rijden? Is dan een examen een overbodige luxe? Is dit niet tijdelijk een rijbewijs kopen voor 18 maanden?
Raar dat dit kan. En wat als je niet slaagt, dan heb je bewezen dat je onveilig bent en laten ze je toch gaan alleen rijden?
Dus voor de veiligheid van ons alle misschien toch pas alleen gaan rijden na het slagen in je examen.
:roll: :roll: :roll:
Helemaal mee eens. Mijn zoon heeft op die manier een ongeluk gehad. Hij reed als passagier mee. Ze reden tegen 50km/u op een voorangsbaan (dat was daar ook de max. snelheid). Aan een straat van rechts (die voorrang moest geven) stond een auto stil. Net op het moment dat zij daar voorbijreden vertrok die auto volgas en reed in op het rechterportier van hun auto. De bestuurster was iemand die nog geen examen had afgelegd maar zonder begeleiding mocht rijden met een attest van de rijschool. Haar commentaar achteraf was dat ze alleen naar de rechterkant gekeken had en niet naar de linkerkant... Het was nochtans een heel eenvoudige verkeerssituatie: hoofdbaan met max 50km/u, overdag, weinig verkeer, de auto die het ongeluk veroorzaakt heeft wou linksaf die hoofdbaan op gaan.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er heel veel veranderd wordt aan het rijexamen met het doel alles veiliger te maken en dat deze rare regeling blijft bestaan.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Attest aantal uren rijles gevolgd vragen aan rijschool

Bericht door de rijprof »

Niet enkel 20 uur rijles geeft een leerling het recht om alleen te mogen rijden, de instructeur moet de leerling voldoende veilig vinden en geeft dan pas een attest.
Jammer genoeg zijn er instructeurs die de lat niet hoog genoeg leggen en toch dat attest meegeven hetgeen onverantwoord is !...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie