Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door Gast »

Onze lesauto's gaan ongeveer 2 a 3 jaar mee. Dat lijkt me niet meer dan redelijk. Als wij dat sneller zouden doen dan zouden de lesprijzen flink de pan uitrijzen...en daar is er uiteindelijk maar 1 de dupe van...toch? De lesprijs in Belgie ligt inderdaad iets hoger. Dat komt vooral door 2 factoren. Te weinig instructeurs en een hogere BTW. Maar van de rijscholen die ik weet in Belgie gaan de auto's ook 2 a 3 jaar mee...Wissel jij dan ieder jaar?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef:Ik heb een verkeersschool, geef auto, motor, bromfiets en vrachtwagenopleidingen en daarnaast doe ik nog wat ander werk in de branche...maar daar wil ik liever niet op in gaan.

Kun jij misschien nu ook iets vollediger zijn?
Wat bedoel je met volledig :?:
Ik had gewoon door dat jij geen instructeur was in een rijschool (toch niet in België) :wink:
Maar van de rijscholen die ik weet in Belgie gaan de auto's ook 2 a 3 jaar mee...Wissel jij dan ieder jaar?

Om de 4 maanden of om de 17000 km is bij ons de tijd om te wisselen.
Leasing noemt men zoiets :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door wooter »

... En dan worden die karretjes verkocht als jonge directiewagens - altijd goed onderhouden, altijd rustig mee gereden? :D
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef:Om de 4 maanden of om de 17000 km is bij ons de tijd om te wisselen.
Leasing noemt men zoiets :wink:
Niet erg verwonderlijk dat de lesuurprijs dan hoog komt te liggen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door Benny Stinkens »

Ik heb er geen idee van wat het duurste is.

Vroeger hadden wij ook auto's die 2 jaar (en ouder) werden.

We moesten dan jaarlijks naar de keuring en ik heb er eens eentje gehad van 1 jaar die afgekeurd was omdat de olie uit de schokdempers liep.

Dit was volgens mij niet alleen te wijten aan het feit dat het een lesvoertuig was, maar het merk (zal niet vermelden welk)op zich heb ik nooit een hoogvlieger gevonden.

Wat is nu duurder :?: Een voertuig houden wat 2 jaar later geschikt is voor de schroot of Leasing met dus garantie op een bepaalde restwaarde :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door Inazuma »

Benny Stinkens schreef:Wat is nu duurder :?: Een voertuig houden wat 2 jaar later geschikt is voor de schroot of Leasing met dus garantie op een bepaalde restwaarde :?:
Leasing of niet, de grootste waardevermindering gebeurt als je de garage buitenrijdt met een tot dan nieuwe auto ...
Die onkostenpost is er, en de leasingmaatschappij zal die zeker terug willen.

Waarom zou een lesvoertuig na 2 jaar een wrak zijn :?:
Ik neem aan dat onze Nederlandse gast-instructeur ook niet met wrakken van leswagens rondrijdt.
Op 2 jaar hebben jullie wel de waardevermindering van 6 nieuwe voertuigen + 6 maal de in/uitbouw van de dubbele bediening betaald ... de Nederlandse gast maar 1 maal.
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door wooter »

Ik kan mis zijn, maar volgens mij is die dubbele bediening niet de grote kost van een rijschool... De pedalen zijn eenvoudig monteerbaar en demonteerbaar voor gebruik in een volgend voertuig, niet?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door Benny Stinkens »

Die haal ik er gemakkelijk op een kwartiertje eruit. :wink:

Naar de keuring gaan kost ook geld, 2 keer zelfs namelijk de keuring moet je betalen en de instructeur die ermee moet gaan doet dit ook niet gratis.(indien afgekeurd kan je er nog iets bijtellen :wink: )

De rijschool waar ik werk had dus vroeger auto's die meerdere jaren oud werden en zijn overgestapt op leasing.
Mijn bazen kennende weet ik dat als dit duurder zou uitkomen ze het zeker niet zouden doen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
yeliz
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2017, 12:23

Re: Schade aan voertuig door opleiding onervaren bestuurder

Bericht door yeliz »

hallo,
ik had een auto ongeval aan had gehad toen ik 15 yaar was daarom wat ik nu leer vergeet ik wel ,
maar ik wil goed auto rijden toch,
ik ben al ondertsse 20 jaar
ik kan mijn L niet halen ben al 4 keer geweest wat moet ik doen
Plaats reactie