Praktijkexamen routes Deurne

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Fleurtje

Praktijkexamen routes Deurne

Bericht door Fleurtje »

Goedeavond, wat een prachtige en praktische site hier die ik na bijna 2.5 jaar rond te rijden met voorlopig rijbewijs heb gevonden.

Goed nog net op tijd, want binnenkort wil ik graag mijn praktijkexamen gaan afleggen. Alleen vroeg ik me nog het volgende af:

Ooit heb ik een bundeltje met voorbeeldroutes gekregen vanuit examencentrum Haasrode, helaas ben ik daar niks meer mee omdat ik nu uiteindelijk in Deurne, Antwerpen mijn examen ga afleggen. Nu woon ik zelfs intussen niet meer in Antwerpen en rij bijgevolg niet vaak in Deurne.

Vandaar dat ik naar voorbeeldroutes op zoek ben, niet om die uit mijn hoofd te leren en die zeker te kunnen maar om een beeld te hebben van wat voor wegen met bepaalde "hindernissen" want weet je anders als ik nu eens in Deurne ga rijden, rij ik zomaar rond als een kieken zonder kop en neem ik misschien niet de moeilijkste of typische wegen.

Hopelijk heeft iemand hier wat tips!!

Groetjes
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen routes Deurne

Bericht door Inazuma »

Fleurtje schreef: Ooit heb ik een bundeltje met voorbeeldroutes gekregen vanuit examencentrum Haasrode, helaas ben ik daar niks meer mee omdat ik nu uiteindelijk in Deurne, Antwerpen mijn examen ga afleggen. Nu woon ik zelfs intussen niet meer in Antwerpen en rij bijgevolg niet vaak in Deurne.
Er zijn geen vaste examenroutes.
Er zijn een hoop leuke plaatsen om langs te rijden ...

Je woonplaats (of de vestigingsplaats van je rijschool) bepaalt het examencentrum.
Als je niet meer in Antwerpen woont, heb je dan nagekeken of je nog onder het examencentrum van Deurne valt :?:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Kijk ook eens op www.derijprof.be > praktijkexamen
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

In deze draad:
viewtopic.php?t=3466
staan diverse examenervaringen over Deurne

Het is even ziften ...
Fleurtje

Bericht door Fleurtje »

Dankjwel ik vind idd wel wat info tussen die loop.

Ik dacht dat ik gewoon in Deurne examen kon doen, aangezien ik met de rijschool mijn examen ga afleggen (heb in het begin eens 6 uur genomen).

Groetjes
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Als je met de rijschool examen doet, is het aan te raden om vooraf nu 2 uur les te nemen. De instructeurs kennen de meest genomen routes of doorgangspunten.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Fleurtje

Bericht door Fleurtje »

Jep was ik nog van plan okido :)
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Fleurtje schreef:Ik dacht dat ik gewoon in Deurne examen kon doen, aangezien ik met de rijschool mijn examen ga afleggen (heb in het begin eens 6 uur genomen).
Dat klopt.

De "leuke" punten zijn zeker
- Bisschoppenhoflaan (oversteken en volgen , oversteekplaatsen :!: + snelheid );
- het chaotische kruispunt aan het Sportpaleis (in alle richtingen) ;
- richting Merksem kan men je dan confronteren met trams en bijzonder overrijdbare beddingen)
- Ter Heydelaan (dwarsen, trams, snelheid)
- Tussen de Bisschoppenhoflaan / Ter Heydelaan enerzijds en de Turnhoutsebaan / Van de Wielelei anderzijds zitten oneindig veel kruispuntjes met voorrang van rechts, waarvan veel slecht zichtbaar.
- ...
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb vlak aan het sportpaleis gewoond, heb eigenlijk leren autorijden in Deurne.

Anderzijds zou ik het me mss gemakkelijker maken om in Herentals te doen, maar ik heb toen mijn 6u al bij de Merksemse rijschool gedaan en was daar heel tevreden van.

En uiteindelijk moet je overal kunnen rijden. :) Een vriendin van me heeft haar rijbewijs maar durft nog niet vaak alleen rijden en al zeker al niet als ze het ergens nog niet kent :( dat is ook jammer, ben blij dat ik het in Deurne heb moeten leren.
Meryem

Re: Praktijkexamen routes Deurne

Bericht door Meryem »

beste. Ik zou graag en afspraak willen . Mijn verlopig loopt unit de 18 juni .ik zou graag snel kunnen afleggen.groetjes meryem laat mij zo snel mogelijk iets wetten
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Praktijkexamen routes Deurne

Bericht door bert.covens »

Meryem schreef:beste. Ik zou graag en afspraak willen . Mijn verlopig loopt unit de 18 juni .ik zou graag snel kunnen afleggen.groetjes meryem laat mij zo snel mogelijk iets wetten
Euh, ik vrees dat je je tot het examencentrum zal moeten wenden om een afspraak te maken om je rijexamen af te leggen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Nilo.ibrahimi

Re: Praktijkexamen routes geel

Bericht door Nilo.ibrahimi »

:( Hey iedereen, heeft iemand een afspraak voor rijexamen in geel in september of oktober?🥺🥺🥺
Mijn voorlopig rijbewijs loopt tot 29/10/2020.
En de plaatsen zijn vol😭 wat loet ik doen
Andrea
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2018, 11:15

Re: Praktijkexamen routes Deurne

Bericht door Andrea »

Ik denk dat je voorlopig rijbewijs wordt automatisch verlengd tot 31.12.2020 omwille van Corona. Mijn voorlopig rijbewijs vervallen om 27.07.2020 maar ik heb toch afspraak gemaakt in november 2020. Is dat niet so? Groetjes
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen routes Deurne

Bericht door Inazuma »

Geldigheid van de voorlopige rijbewijzen is verlengd tot 31 december 2020

Zowel wat betreft het rijden om te oefenen, als om examens te doen.

https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... rijexamens

Die "voldoende" tijd neem je al maar met een zakje zout...

Verlenging termijnen tot en met 31 december 2020

Als de geldigheid van uw voorlopig rijbewijs vanaf 16 maart 2020 vervallen is, wordt de geldigheid ervan verlengd tot en met 31 december 2020.

Ook de wettelijk voorziene termijnen voor opleidingen en examens worden tot en met 31 december 2020 verlengd. U hebt dus voldoende tijd om uw nieuwe afspraak in te plannen.
Elkentje 78
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2021, 17:39

Re: Praktijkexamen routes Deurne

Bericht door Elkentje 78 »

hallo ik heb een vraagje kunnen ze op de balie zien of je geslaagt bent voor je theorie exame
Plaats reactie