Ik ben dan wel geen jongere meer maar ook pas mijn rijbewijs gehaald.
Tweede poging in examencentrum Erembodegem.
Eerste keer was 2 maand geleden en ik dacht dat ik beter met de rijschool examen deed. Had dus beslist om 4u les te nemen en dan examen met hen te doen
Ervaring met rijschool was niet zo goed. Geen rustige persoon en dus was ik al nerveus van voor het examen.
Na 10 minuten was dit dan ook al afgelopen. Terecht gebuisd. Ik reed 47 in een zone 30

.
Dus gisteren tweede poging maar met mijn eigen auto en mijn begeleider (mijn vader).
Examencentrum Erembodegem.
Examinator zat achter mij.
Voorgaande controles waren slijtage banden,lichten,claxon,ruitenwissers,juiste positie in auto,...
Op de baan heel veel zone 30 gehad maar steeds correcte snelheid gereden.
1 keer tijdens de rit reed ik 50 op een baan waar 70 mocht. De examinator zei dat ik vlotter mocht rijden. Verder geen opmerking.
Manoeuvres waren aan de kant van de straat parkeren. Dit kon ik normaal niet maar nu lukte het me van de eerste keer. Ik moest dan ook uitstappen alsof ik naar de winkel ging en dan terug instappen en vertrekken.
Achteruit rijden was mijn tweede manoeuvre. Dit was op een bergaf dus ook direct moeten vertrekken op een bergop.
Hier even getreuzeld maar geen opmerking van gekregen.
Risicoperceptietest niet geslaagd. Had dit ook direct verwacht.
Uiteindelijk kwamen we terug op examencentrum en moest ik daar nog parkeren. Het leek een eeuwigheid te duren maar uiteindelijk zei de examinator: het is ok hoor,je bent geslaagd

.
Super blij om na zoveel jaren eindelijk mijn rijbewijs te hebben. (Binnen een weekje pas want moet het officieel nog afhalen)