**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

carboy schreef:
19 mei 2017, 00:30
- In welk examencentrum ben je geweest?
Anderlecht-Vorst (Brussel)
- Zat de examinator naast of achter jou?
Ze zat achter de passagier.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
"In deze straat mag je keren"
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
duidde de auto aan (vb. achter deze grijze Kia mag je parkeren)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
hoe controleer je de slijtage van je banden, claxon, linker- en rechter pinklichten, voor- en achter ontwaseming en mistlichten
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met de rijschool

Mijn begeleidster begon na 10 min een gesprek met de examinator. Het zorgde er ook voor dat ik me veel beter op mijn gemak voelde en dat de examinator iieeeetsjes minder streng beoordeelde.

Wat ook enorm helpt is om vooral in de buurt van het examencentrum te rijden. In Anderlecht zijn er enorm veel zones 30 dus zorg ervoor dat je elk bord ziet. Als je het bord in het begin van de straat gemist hebt en je twijfelt, dan kan je bijna 80% zeker zijn dat het een zone 30 is. Anders probeer je op het einde van de straat te kijken of je een 'einde van zone 30' bord kan zien.
We zijn ook

Als je geen tijd hebt om in de buurt van het examencentrum te rijden, kan je via Google Maps in Streetview de straten checken als je tijd hebt.

Ik heb van de rijschool een lijst gekregen met de populaire/moeilijke plaatsen in Anderlecht. Ik post ze later in dit forum.

Wat zijn de populaire/ moeilijke plaatsen in Anderlecht?

Kxamil

PRAKTIJKEXAMEN EEKLO

Bericht door Kxamil »

Ben in Eeklo examencentrum geweest.
Examinator zat achter mijn begeleider.
Keren in straat mocht ik zelf kiezen waar.
Parkeren was in S beweging, redelijk plaats.
Controle van auto waren als waar controleer ik mijn bandenspanning, lichten pinkers en ruitventilatie.
Ben met begeleider geweest was mama.

En nu beetje over Examinator vertellen in begin kwam zij direct beginnen dus bandenspanning en dan mocht ik in auto gaan zitten exminator zie dat ik mocht mijn ram open zetten keb die ram nog niet open gezet en mijn motor heb ik nog niet opgestart en khoort all volgende opdracht, keb nog problemen met masker gaat want mijn bril dampte en keb mijn neus zichtbaar gemaakt en hoort ik directe opmerking dat ik moet hem onder masker zetten want anders ga zijn examen niet verder doen, oke ja zij was heel gehaast dacht dat alles op gemakje gebeurde blijkbaar niet.
En in straat waar is zone 30 en is rijbaan gemaakt van voetpad stenen dus is heel gevoeling voor schokdempers en kwil daar geen 30 rijden en is nog druk als school en smalle straten ik rijd voorzichitg want kwist niet naar waar ik moest want keb nog geen comand hoort dus mijn snelheid was 10kmh 10m heb ik zo gerijden en dan moest ik naar rechts en opeens komt tegenligger en dan hoorde ik beetje volloter rijden keb niks gezegd en ja dan was d beter straat vond ik om die snelhied te optrekken, en dan kwam ik dat ik moest links afslaan en mijn zichtbaar rechts was niet was niet volledig zichtbaard dus ik zeg dat ik moet me op fietspad te stellen en voetpad om goed te kunnen zien of iets van rechts komt (mijn vraag is hier mag ik zo iets zeggen op examen?) en khoorde alleen ehhhh.
Dan rijden we en kwam tegen situatie waar ik moest links afslaan en kwam tegenligger en in straat waar ik moest afslaan was auto die heeft pinker links, dus tegenligger wou me voorlaten dus ik denk ik mag iemand voorgaan niet nemen zelf als die wilt zijn voorgang afgeven aan me en ik zeg dat tegen haar en zij zie ja maar je moet naar situatie bekijken maar ik weet wel wie heeft voorgang die auto dat recht door rijden en dan ik en dan die laste.

En ben gebuisd voor mijn Rem - vertraagtechniek, Voorgang van rechts dus waren veel straatjes waar geen borden waren en keb mijn snelheid niet aagepast, en hier zijn ik niet mee akkord want van ver kan ik zien of daar geen auto staat en waren geen autos als een auto daar ging zijn zou ik me aanpassen en kwou ook niet ganze die straat 40kmh rijden want onder 70m is straat anders zou ik hooren zeggen beetje vlotter rijden.

Plaats reactie