Rijbewijs B theorie - 45/50

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Jeroen Vanhaute

Rijbewijs B theorie - 45/50

Bericht door Jeroen Vanhaute »

Hi allen,

Ik ben net terug van het examencentrum in Kontich met het bewijs dat jullie website écht ruim voldoende is om te slagen voor het rijbewijs B.
Ik heb 2x een halve dag zitten 'blokken' en na alle topics één keer te hebben overlopen en alle 1000 voorbeeldvragen te hebben doornomen, haalde ik 45/50.

Ik moet zeggen dat de vragen soms absurd gemakkelijk zijn, maar uiteraard zitten er van de 50 toch een tiental moeilijke bij. Het komt er dan op aan om te weten welke 'zware fouten' (-5 ptn!) zijn als je moet gokken en welke lichte. Een fout op het examen tegen een voorrang van rechts bvb., lijkt me meteen -5. Zo mag je er dus geen 2 hebben, aangezien je minstens 41/50 moet hebben.

De 5 kleine fouten die ik maakte werden na het examen weergegeven; 3 er van had ik effectief fout en bij 2 wist ik dat ik domweg te snel had geklikt.
Goeie raad dus voor mensen die het nog moeten afleggen: neem je tijd vooraleer je snel doorklikt naar de volgende vraag!

Ik vreesde een beetje dat er niet veel tijd per vraag zou zijn, maar die vrees was ongegrond: elke vraag wordt eerst traag voorgelezen en vervolgens heb je nog 15s om je beslissing te maken. Slechts bij één vraag had ik alle tijd echt nodig, en dat was omdat de relevante verkeersborden op foto onduidelijk waren.

Hartelijk bedankt dus voor de mensen achter deze website!!

Jeroen