47/50

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
BenoitRen

47/50

Bericht door BenoitRen »

Het is al geleden van donderdag 23 maart, maar ik ben geslaagd met een score van 47/50.

De allereerste vraag had ik al fout, maar ik vind dat dat niet door mij komt. Ik zag een foto van een verkeerssituatie die mij onduidelijk was. Ik zag een weg en in de verte een paar auto's, en rechts een voorrangsbord met een omgekeerde driehoek met rode rand. Men vroeg mij of ik of de tegenligger voorrang moest verlenen. Gezien de enige hint dat verkeersbord was, heb ik geantwoord dat ik voorrang moest verlenen, maar dat was dus fout. Ik vermoed dat er ergens in het landschap zo'on voorrangsbord met een zwarte en rode pijl verborgen was.

De twee andere vragen had ik moeten weten:
  • Een bus staat stil met vier oranje knipperlichten aan. Ik dacht: die staat stil, en staat niet op het punt om te vertrekken, dus ik moet doorrijden. Fout; ik moest vertragen en indien nodig stoppen.
  • Verkeerspunt met verkeerslichten waarvan het oranje licht knippert (ik zie een patroon...). Ik heb geantwoord dat ik voorrang moest verlenen aan rechts. Fout; ik moest voorrang verlenen aan iedereen.
Ik heb nu een aanvraagformulier, maar weet nog niet wat ik daarmee moet doen. Ik ga rijlessen volgen dus heb ik geen begeleiders nodig, maar op het werk hoorde ik dat het nu verplicht is om begeleiders te hebben, ook al neem je rijlessen.

Naar het gemeentehuis gaan zal in ieder geval moeilijk zijn want die is maar een dag open tijdens de week voor de werkende mens...
BenoitRen

Re: 47/50

Bericht door BenoitRen »

Deel van het antwoord op mijn vraag gevonden in "Voorlopig rijbewijs afhalen voor of na 20u rijles?". :)
Plaats reactie