BOEK 47/50

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Peggy S.

BOEK 47/50

Bericht door Peggy S. »

-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: Pegah S.
Datum: 19-Dec-16 11:21:38 PM
Onderwerp: BOEK 47/50

Ik ben meer dan tevreden van de leermethode. Ik heb 2 dagen gestudeerd en het niveau van de vragen op het echte examen is gelijkaardig aan de vragen op de website. Vaak merkte ik zelfs dat de vragen op het echte examen minder complexe situaties bevatte, dus als je de vragen op de website aankan, kan je zeker ook de vragen van het echte examen aan. Op het examen heb je trouwens veel tijd per vraag, aangezien de vraag wordt voorgelezen door een computerstem.

Jullie boek bevat niet te veel tekst waarin je verdrinkt, alleen kleine hoofdstukken met korte alinea's met heldere uitleg en bijpassende figuren. Door de combinatie weinig en gemakkelijke tekst + veel figuren, blijft de leerstof goed hangen. Bovendien wordt een moeilijk stuk leerstof soms herhaald in een ander stuk van het boek, waardoor je die leerstof vanuit meerdere visies kan bekijken. Dit helpt enorm bij het onthouden en toepassen van de leerstof. Verder zijn er ook soms korte vermeldingen als 'Dit wordt verder uitgelegd in een volgend hoofdstuk', waardoor men de link ziet tussen de verschillende hoofdstukken.

Ik heb het instuderen concreet als volgt aangepakt: ik heb telkens 2 tot 3 hoofdstukken ingestudeerd, en hierna (dmv de code uit het boek) de vragen passende bij de overeenkomstige hoofdstukken gemaakt. De leerstof is zo danig helder uitgelegd, dat ik vaak al op de proefvragen goede punten haalde. Ik raad aan om na het instuderen van één of meerdere hoofdstukken al vragen op te lossen, aangezien je kennis dan meteen getest en toegepast wordt, en het ook langer blijft hangen naar de toekomst toe. Toen het einde van het boek begon te naderen, begon ik ook alsmaar meer proefexamens te maken.

Zeker een aanrader!

Naam: Peggy S.
Datum: 14/12/2016
Behaalde punten: 47/50
Gemeente: Gent
Afbeelding Ons handboek: Theorie Rijbewijs B

Afbeelding