geslaagd maar tovh nog geen rijbewijs

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

brierske

eind goed al goed

Bericht door brierske »

fijn dat ik er nu door ben !
Peter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2005, 00:00

Bericht door Peter »

Maar ook oogartsen weten het niet altijd.
Zo ben ik 1,5 jaar geleden via mijn werkgever op medisch onderzoek moeten gaan, en na de oogtesten zegt de dokter ,jong gij hebt problemen met uw dieptezicht
En voormijn aanstelling indertijd was dat wel kritisch(magazijnmedewerker).

Maar zegt hij we hebben niet zo een modern toestel ga naar een plaatselijke oogarts en als die het goedkeurt is het in de schacoch.

Naar een oogarts geweest ,daar de testen afgelegd en die bevestigde me dat ik zelfs een naald in een hooiberg zou vinden, wel ben ik verziend en d.m.v. een brilletje is dit opgelost.

Alzo ga altijd verder voor een tweede opinie zoals onze vriend brieske want ge weet maar nooit
os2lover
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2005, 00:00
Locatie: Zulte

Bericht door os2lover »

Ge zegt het zelf: ge rijdt al jaar en dag met een traktor aan 40 km/u.
Aan 40 km/u heb je wel voldoende tijd om alle borden te bestuderen, en je aan te passen tegen dat je aan dat bord bent. Bovendien zit je een stuk hoger in een traktor (beter overzicht) dan in een auto.

Heb je dat zelfde &quotgoe kunnen zien van borden en lichten&quot, als je aan 70, 90 of 120 rijdt ?
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Weer een typisch belgisch verhaaltje. Iemand voldoet niet aan de medische eisen en probeert er dan maar onderuit te komen.
Ik vind 50% zicht erg weinig, zeker als je met de auto rijdt. Ik zou kunnen aanvullen wat os2lover heeft geschreven. Zal je die borden bij hogere snelheid kunnen zien, maar belangrijk, zie je bij hoge snelheid snel genoeg een kind dat de baan oploopt ?
Kan je de borden lezen die extra informatie geven, bijvoorbeeld op snelwegen ? Als je geen straatnamen kan lezen, kan je dan de bordjes lezen die bv. onder andere borden worden gezet ?

Als je dit niet kan, vind ik niet dat je een auto kan besturen en daardoor andere mensen in gevaar brengt.

Trouwens, mag een traktor 40 km/u rijden ? Ik dacht dat deze een max. snelheid hadden van 25 km/u.
brierske

Bericht door brierske »

mij hebben ze altijd gezegt dat het mag een 40km/h rijden , en ja onderborden kan ik goed leren , en aanwijzingen op de autosnelweg ook ! ik vind het gewoon belachelijk dat jij kleine letters moet kunnen lezen , wat maakt het uit of ik een straatnaam kan lezen of niet ? ik ben vandaag voor een bril geweest en bij de oogarts een test gedaan , ik zie nu 60 % je zei van 40km/h zie je alles , maar als je sneller rijd ? ik zie als ik 120 op de autosnelweg bij in de auto zit evenveel , en je zegt 40 rijden , ik vindt diegene die een liegéke hebben dat is onverantwoord , die moeten de verkeersregels niet eens een teoretisch examen van afleggen , dit is schandalig vind ik ! maarja , ik ga nu de test doen in het examencentrum , als ik het kan is het goed ofniet soms ?
chris

waarom toch moeilijk doen ?

Bericht door chris »

waarom toch moelijk doen ? als je je papier gekregen hebt met erop dat je geslaagd bent en het aantal fouten erop , dan kan je gewoon naar het stadhuis je rijbewijs gaan halen , ze zetten in het examencentrum toch geen handtekening op je papier , en ik heb toen ook alleen maar dat ene papier gekregen .

best ben je wel dat je een testje laat doen , voor een veilig verkeer,
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

JC schreef: Weer een typisch belgisch verhaaltje. Iemand voldoet niet aan de medische eisen en probeert er dan maar onderuit te komen.
Ook dat is maar relatief.

Ik fleste indertijd op de ogentest voor mijn medische schifting - met de correctie van toen - omdat de tests te rudimentair zijn om de werkelijke geschiktheid van iemands zicht ifv het verkeer te bepalen.

Mijn oogarts wist wat ik precies aan de ogen mankeer, en wist dat autorijden géén probleem voor me opleverde - wat ik met 500.000 + km zelf ook al wel wist.
Enige probleem die naam waardig was het lezen van wegwijzers op grotere afstand.

Als die medische schifting belangrijk was geweest, had ik ze uiteindelijk wel gekregen - niet met foefelen of valse verklaringen, maar op basis van betere tests en medische kennis ....
Plaats reactie