Geslaagd theorie A

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Kor, het is niet alleen een kwestie van ruimte. Volgende verkeersregel geldt bij tripleren:
Quote: AR 17.2. Het links inhalen van een gespan of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:
...
4° wanneer de in te halen bestuurder zelf een ander voertuig dan een fiets, een tweewielige bromfiets of een tweewielige motorfiets inhaalt, behalve wanneer de rijbaan drie of meer rijstroken heeft die bestemd zijn voor het verkeer in de gevolgde rijrichting
...
Het voertuig dat jij wil inhalen (een motorfiets), is geen gespan en geen voertuig met meer dan twee wielen. Daarom geldt het verbod tot tripleren niet.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Kor,

Mooie uitslag Ik vind het niet gek dat je nee antwoorde, want echt verstandig is het natuurlijk niet om iemand in te halen die een ander aan het inhalen is. Naar mijn mening is dat vragen om ongelukken. Ik denk overigens dat ik ook nee had geantwoord.
Kor

Geslaagd theorie A

Bericht door Kor »

Ik heb deze morgen mijn theoretisch examen voor de motor afgelegd en had slechts 1 foutje.

Dit was de vraag

Een auto wordt voorbijgestoken door een motor op een baan met onderbroken streep. De vraag was of ik de motor EN de wagen mocht inhalen. Ik antwoordde neen, het bleek ja te zijn gezien er voldoende ruimte was. Best logisch uiteindelijk. Ik was gewoon in de war omdat ik dacht dat het hier om tripleren ging..

Anyway ik had me enkel voorbereid met behulp van deze site. Dit is een heel mooi initiatief... heel erg bedankt!

mvg
kor
Plaats reactie