Geslaagd met 4 foutjes

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Ralph

Geslaagd met 4 foutjes

Bericht door Ralph »

Hey allemaal,

Ben woensdag mijn theoretisch examen gaan afleggen en ben geslaagd. Ik had eerlijk gezegd niet veel theorie geleerd, gewoon alle vragen eens opgelost op deze site. 't Begint er dus meer en meer op te lijken dat nog maar weinig mensen gaan buizen op hun theorie. Toen ik aan het loket aan het aanschuiven was hoorde ik twee gasten die uit het lokaaltje kwamen ook bezig over de KBC site. De mond-aan-mond reclame gaat dus ook een vaart.

Ik weet nog 3 van de 4 vragen die ik fout had en zal ze hier nu even bijzetten.


1)Wat moet je doen wanneer je de controle verliest over het stuur op een baan met spoorvorming. a)naar links bijsturen en dan naar rechts bijsturen b)gas lossen en ontkoppelen c)remmen
Ik weet het antwoord niet dus dat zullen de moderators even moeten aanvullen

2)Is de remafstand met een ABS-systeem op een nat wegdek in verhouding met een droog wegdek a)langer b)korter c)even lang
Ook hier weet ik het antwoord niet op

3)Mag je als je je op een voorsorteringsstrook bevindt en er een onderbroken witte lijn naast ligt nog naar de andere rijstrook bevinden(was met foto bij, dus ik weet niet of het hier duidelijk zal zijn wat ik bedoel). Het antwoord was ja.

Zo, dat was het. 30 januari begin ik met mijn rijlessen en hopelijk slaag ik ook voor het praktisch examen. Voor derest wens ik iedereen nog succes toe voor zowel de theoretische als praktische examens.

Ralph
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je hebt natuurlijk het geluk dat op de site meer dan 1000 vragen staan. Uiteraard wordt door middel van de vragen quasi de volledige theorie doorlopen.
Maar toch had ik iets liever gelezen dat je zou geschreven hebben: "ik heb alleen de theorie kunnen leren en had geen tijd meer om de vragen te maken".
De theorie is immers heel belangrijk. Maar misschien kan je de volgende weken, als je even vrije tijd hebt, de verschillende hoofdstukken nog eens lezen.

Alvast proficiat met je resultaat.

VRAAG 1:

Als je slipt (om het even welke reden): gas lossen en ontkoppelen.

VRAAG 2:

De remafstand op een nat wegdek (met of zonder ABS) is langer dan op een droog wegdek.

VRAAG 3:

Dat mag als er een onderbroken witte streep is.
(Eenmaal op het kruispunt mag je niet meer van richting veranderen).
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

eugeen schreef:
Beste,

...

Maar toch had ik iets liever gelezen dat je zou geschreven hebben: "ik heb alleen de theorie kunnen leren en had geen tijd meer om de vragen te maken".
De theorie is immers heel belangrijk. Maar misschien kan je de volgende weken, als je even vrije tijd hebt, de verschillende hoofdstukken nog eens lezen.

...
Zal ik doen
Plaats reactie