A geslaagd

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
jan
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2005, 00:00

A geslaagd

Bericht door jan »

Ik ben geslaagd met 42/50. Ik ben al dertien jaar in het bezit van een B rijbewijs en ik moet zeggen dat er sindsdien veel veranderd is inzake verkeerswetgeving.
Ik vond sommige examenvragen nogal onduidelijk, die had ik waarschijnlijk dan ook fout.

Dankzij de site ben ik dan toch (net) geslaagd.
Thx daarvoor.
jan
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2005, 00:00

Bericht door jan »

Ik heb vorige week dinsdag m'n praktijkexamen gedaan. Manoeuvers waren geen probleem. Tegen het examen op de weg zag ik meer op, 'k was dan ook heel nerveus. Ik ben wel geslaagd maar had een onvoldoende voor verkeersinzicht en snelheid. Ze hadden me om half vier laten vertrekken, recht het centrum van Geel in.
Enfin, ik heb dertig blijven rijden buiten de 'zone 30'. Ik kreeg via de intercom dan ook een vriendelijke stem die me zei iets vlugger te rijden.

Eén belangrijke tip: rij liever te traag dan te snel, het heeft niets dan voordelen, je ziet sneller andere weggebruikers en voorrangen van rechts, je rijdt zeker niet te snel,....

Groeten Jan
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Proficiat Jan.

Vanaf nu voorzichtig rijden en tussendoor wat reclame maken voor de site
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Jan schreef: Eén belangrijke tip: rij liever te traag dan te snel, het heeft niets dan voordelen, je ziet sneller andere weggebruikers en voorrangen van rechts, je rijdt zeker niet te snel,...
Ik kan jou alleen maar 100% gelijk geven, Jan.

Ik ben zelf verleden maand ook begonnen met motorrijden, en ik vraag me af hoe sommige motorrijders er in slagen met de motorfiets sneller ter bestemming te zijn dan met de auto.

Zogezegd heb je met de motorfiets geen last van files. Maar tijdens de opleiding leer je om enkel tussen files door te rijden als de auto's niet sneller rijden dan 30 km/h, en dan hooguit 10 km/h sneller dan de auto's.

En mijn eerste ervaringen zijn dezelfde als die van vrijwel alle motorrijders: niemand, maar dan ook niemand houdt rekening met een motorrijder. Als ik met de fiets aan een kruispunt kom, houdt iedereen in, want een zwakke weggebruiker, die gaat waarschijnlijk rare toeren uithalen, en je rijdt hem best niet omver. Maar als ik aan datzelfde kruispunt kom met de motorfiets, moet ik in de remmen voor voetgangers die oversteken buiten de oversteekplaatsen, en geeft niemand me voorrang van rechts. Een motorrijder zien de meesten blijkbaar als een nozem, die de boom in kan.

Bij een aanrijding tussen een auto en een motorfiets verklaart de autobestuurder in 70% van de gevallen dat hij de motorfietser niet gezien heeft (we rijden nochtans ook overdag met dimlicht). Als je dan doorvraagt waarom hij je niet gezien heeft, krijg je de gekste antwoorden eerste: "Ik was bezig met: de GSM - te eten - te drinken - me te scheren - de krant in te kijken", enz.
jan
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2005, 00:00

Bericht door jan »

eugeen schreef: Proficiat Jan.

Vanaf nu voorzichtig rijden en tussendoor wat reclame maken voor de site
Heb ik al ruimschoots gedaan.
jan
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2005, 00:00

Bericht door jan »

Jozef schreef:
Jan schreef: Eén belangrijke tip: rij liever te traag dan te snel, het heeft niets dan voordelen, je ziet sneller andere weggebruikers en voorrangen van rechts, je rijdt zeker niet te snel,...
Ik kan jou alleen maar 100% gelijk geven, Jan.

Ik ben zelf verleden maand ook begonnen met motorrijden, en ik vraag me af hoe sommige motorrijders er in slagen met de motorfiets sneller ter bestemming te zijn dan met de auto.

Zogezegd heb je met de motorfiets geen last van files. Maar tijdens de opleiding leer je om enkel tussen files door te rijden als de auto's niet sneller rijden dan 30 km/h, en dan hooguit 10 km/h sneller dan de auto's.

En mijn eerste ervaringen zijn dezelfde als die van vrijwel alle motorrijders: niemand, maar dan ook niemand houdt rekening met een motorrijder. Als ik met de fiets aan een kruispunt kom, houdt iedereen in, want een zwakke weggebruiker, die gaat waarschijnlijk rare toeren uithalen, en je rijdt hem best niet omver. Maar als ik aan datzelfde kruispunt kom met de motorfiets, moet ik in de remmen voor voetgangers die oversteken buiten de oversteekplaatsen, en geeft niemand me voorrang van rechts. Een motorrijder zien de meesten blijkbaar als een nozem, die de boom in kan.

Bij een aanrijding tussen een auto en een motorfiets verklaart de autobestuurder in 70% van de gevallen dat hij de motorfietser niet gezien heeft (we rijden nochtans ook overdag met dimlicht). Als je dan doorvraagt waarom hij je niet gezien heeft, krijg je de gekste antwoorden eerste: "Ik was bezig met: de GSM - te eten - te drinken - me te scheren - de krant in te kijken", enz.
Je hebt 100% gelijk Jozef over het gedrag van de andere weggebruikers t.o.v. de motorrijders, ik kan er ondertussen al goed over meespreken.

Maar eigenlijk had mijn 'tip' betrekking op het rijgedrag van jezelf tijdens het afleggen van het praktijkexamen.
Plaats reactie