RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Plaats hier een reactie als je geslaagd bent
Gast

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Gast » 03 jun 2010, 20:23

Dimitri01 schreef:Hallo omdat ik al men theorie op mijn eigen heb geleerd en hier veel tijd heb ingestoken maar toch geslaagd ben van alles wil ik enkele mensen het wat makkelijker maken met deze vragen en antwoorden uit de boek dit zijn de vragen en antwoorden voor het mondeling exaam:


1.Wat is de rol van de bestuurder in de concurrentie tussen vervoerders.
Hij moet zicht professioneel gedragen hij is het visitekaartje van het bedrijf op de klanten zullen ook voortgaan op zijn handeling en zo in de toekomst al dan niet het bedrijf terug om zijn diensten vragen.
2.Wat zijn voor de onderneming en de klant de voordelen van een certificering?
*De klant kan erop vertrouwen dat hij met een kwaliteitsvolle onderneming te maken heeft.
*Voor de onderneming elke werknemer weet wat hij moet doen, en wat er van hem verwacht word.
*Toegang tot bepaalde markt, die hogere eisen stelt en ook bereid is daarvoor te betalen.
3.Hoe kan een onderneming haar voordelen tegenover de concurrentie tonen?
Door het ISO certificaat voor te leggen.
4.Wat kunnen de gevolgen zijn van een conflict tussen de vervoerder klant of leverancier?
Klant kan zijn factuur weigeren te betalen door vertrouwensbreuk of overstappen naar een andere vervoerder en word het imago van het bedrijf geschaad.
5.Hoe kan je de standpunten bij een conflict dichter bij elkaar brengen?
Geef de klant oprechte aandacht, luister goed naar wat de klant precies verteld, neem de klant altijd serieus, denk mee met de klant, denk oplossingsgericht als dit niets uithaalt kan je de klant nog altijd een klachtenformulier overhandigen.
6.Wie is de voornaamste vertegenwoordiger van een transportbedrijf ten overstaan van de klanten?
De bestuurder
7.Geef de 4 belangrijke partijen uit het vervoerscontract en omschrijf kort hun rol.
Afzender/leverancier: De persoon die of het bedrijf dat een vervoersovereenkomst met de vervoerder heeft afgesloten.

Vervoerder: Het bedrijf dat in opdracht van de afzender of de leverancier goederen vervoerd naar de geadresseerden,ontvangers.
Verlader: De partij die de te vervoeren goederen effectief op de vrachtauto laadt.

Ontvanger: Degene die volgens de vervoersovereenkomst het recht heeft op aflevering van de goederen die genoemd zijn in de vrachtbrief.
8.Geef 5 factoren die invloed hebben op het brandstofverbruik.
Turbo,motor
Bandenspanning
Rijgedrag
Juiste manier schakelen
Rolweerstand
Luchtweerstand

9.Noem 5 elementen van de aandrijflijn.
Koppeling
Versnellingsbak
Aandrijfas of cardanas
differentieel
steekas
10.Geef 3 tips voor brandstofbeperking bij het naderen van een file.
Als je merkt dat je moet stoppen laat dan tijdig het gaspedaal los en schakel niet te snel terug.
Begin tijdig te remmen.
Houdt voldoende afstand
11.Noem 3 verschillende remmen en omschrijf ze.
Bedrijfsrem: deze kunnen uitvoert zijn in trommelremmen of schijfremmen deze worden bediend met de voet.
Handrem:word gebruikt voor een voertuig vast te zetten bij stilstand dat gebeurd mechanisch door middel van een hefboom.
Hulpremmen: als de bedrijfslang te lang word gebruikt zoals bv bij afdalingen zet de energie zich om in warmte en zal de doeltreffendheid van de remmen sterk verminderen om dit te voorkomen kan de bestuurder ook gebruik maken van hulpremsystemen.
12.Wat doe de remvertrager? Noem 3 soorten.
Deze neemt de taak over van de bedrijfsrem en zal het voertuig afremmen
Elektrische magnetische en hydraulische
13.Omschrijf de werking van een turbo en noem een belangrijk voordeel en een belangrijk nadeel.
Meer vermogen, turbo pas effect bij 1000tr/min
14.Wat zijn de 2 belangrijkste voordelen van een snelheidsregelaar of cruisecontrol.
Deze heeft een belangrijk effect op veiligheid en op het brandstofverbruik
15.Geef 3 mogelijke gevaren van snelheidsregelaar of cruisecontrol.
Houdt geen rekening met verkeersomstandigheden, blijft rijden met dezelfde snelheid als bestuurder in slaap valt, te relaxed achter het stuur.
16.Geef 4 mogelijkheden waardoor een voertuig kan vertragen.
-Bedrijfsrem,Handrem,Motorrem,Remvertrager
17.Noem 3 krachten die tijden het rijden op kunnen treden, zeg wanneer ze optreden en hoe groot ze kunnen zijn.
Voorwaartse kracht: deze ontstaat wanneer er met een rijden voertuig wordt vertraagd deze kan oplopen tot 0.8G
Achterwaartse kracht: deze ontstaat wanneer de snelheid van een voertuig wordt vergroot deze kan oplopen tot 0.5G

Middelpuntvliegende kracht: is een kracht die een voertuig ondervind als het een bocht neemt deze kan oplopen tot 0.5G

18.Hoe werkt kopsjorren? Geef een korte omschrijving.
Bij het kopsjorren wordt er voorkomen dat de lading kantelt of in voor of achterwaartse richting kopsjorren gebeurd boven de lading met een hoekopzetstuk en 2 diagonaal geplaatste spandbanden of met een gesloten gordel en het word vaak gecombineerd met opstuiten aan de onderzijde door bv klembalken. Spanbanden niet meer dan 45° tov laadvloer
19.Wat is kinetische energie en hoe kan je die energie gebruiken bij het rijden?
Het is de kracht die een voertuig ondervind wanneer het in beweging is en zal het voertuig in beweging willen blijven deze kracht kan je gebruiken wanneer het voertuig rechtdoor rijdt op een recht lijn dan worden er geen krachten uitgeoefend op de lading buiten zwaartekracht.
20.Wat is de middelpuntvliegende kracht en hoe werkt die in op een vrachtauto?Illustreer dit aan de hand van een rotonde.
De middelpuntvliegende kracht is een kracht die een voertuig ondervind wanneer het een bocht neemt hoe zwaarder een vrachtauto geladen is hoe meer de vrachtauto onderhevig is aan de invloed van de middelpuntvliegende kracht. Bij het nemen van een rotonde gaat de vrachtwagen naar links of rechts maar de lading wil rechtdoor gaan.
21.Welke opvullingmiddelen bestaan er zoal? Geef er 4 voorbeelden van en omschrijf ze telkens.
Paletten: paletten zijn vaak een eenvoudige manier om ruimtes op te vullen als de ruimte te klein is kan je ook houten planken gebruiken europalet 80x120
Luchtkussens: bestaan in verschillende vormen en modellen ze zijn gemakkelijk te instaleren en worden opgeblazen door compressielucht specifieke richtlijnen vind je op bij de instructies. Let er vooral op dat de kussen niet beschadigd zijn vooraleer je ze gaat opblazen.
Stutstangen: Om de ruimte tussen de lading en de vaste elementen van de laadruimte op te vullen en de lading te stutten, kun je ook diagonale stutstangen gebruiken. Ze kunnen gemaakt zijn uit verschillende materialen zoals kunststof, hout of metaal.
Diagonalen en dwarsbalken: deze vulmiddelen zijn vooral geschikt voor containers, waar sterke en verticale koekprofielen worden gebruikt worden als steunpunt voor de balken.
22.Welke soorten folie ken je en hoe moet je ze gebruiken?
Folie: Kleine onderdelen kunnen gemakkelijk worden gezekerd door middel van folie door het rond de pallet en de lading te wikkelen hierdoor vergroot de stijfheid van de lading.
Krimpfolie: bij krimpfolie wordt er een kap over de geladen pallet aangebracht, die daarna verhit word en het plastic krimpt waardoor het zich op de lading hecht.
23.Welke douanedocumenten ken je en waarvoor dienen ze?
Enig document: Gebruikt in gehele Europese unie voor aangifte van in en uitvoer van producten buiten de EU
Carnet TIR: Is voor TIR vervoer(vervoer in verzegelde voertuigen met een carnet TIR zonder controles aan de grensovergang.
24.Welke persoonlijke documenten moet een vrachtwagenautobestuurder bij zich hebben?
Paspoort, ididentiteitskaart, Bestuurderskaart of de tachograafdocumenten
Rijbewijs,Sis kaart
ADR-certificaat
25.Om de hoeveel tijd moet het bewijs van vakbekwaamheid worden vernieuwd en wat moet je hiervoor doen?
5jaar, ten minste 35u les volgt

26.Welke voertuigdocumenten moet je bij een controle altijd kunnen voorleggen?
Kentekenbewijs en kentekenplaten van de vrachtauto, de aanhangwagen of de oplegger
Gelijksvormigsheidsattest
Groene kaart
Keuringsbewijs en vignet
Eurovignet


27.Geef de 3 algemene types vervoersvergunningen voor binnenlands en buitenlands transport en geef een korte omschrijving voor elk.
Vergunning voor nationaal vervoer: Belgische ondernemingen mogen hiermee bezoldigd goederenvervoer doen op Belgisch grondgebied verrichten 5 jaar geldig

Vergunning voor communautair vervoer: Belgische ondernemingen mogen hiermee bezoldigd goederenvervoer doen op Belgisch grondgebied verrichten binnen de Europese unie en binnen de landen van de Europese vrijhandelorganisatie nl. IJsland Noorwegen, Liechtenstein en Zwitserland

Vergunning voor extra communautair vervoer: Belgische ondernemingen mogen hiermee bezoldigd goederenvervoer doen buiten de EU en buiten IJsland Noorwegen, Liechtenstein, Zwitserland deze vergunning is 1jaar geldig.

28.Wat is cabotagevervoer?
Er wordt van cabotagevervoer gesproken als een vervoerder alleen spullen vervoert binnen 1 land terwijl het bedrijf in een ander land gevestigd is. Cabotagevervoer mag alleen binnen de EU gebeuren tussen landen die bij de EU zijn aangesloten.
29.Geef 5 activiteiten die onder arbeidstijd vallen.
Rijden
Laden en Lossen
Schoonmaken
Uitvoeren van technisch onderhoud
alle activiteiten om de veiligheid van het voertuig of de lading te verzekeren.

30.Welke 4kaarten horen bij een digitale tachograaf en waarvoor dienen zij?
Bestuurderskaart: de bestuurderskaart houdt de gegevens over rij-en rusttijden bij van maximaal 28dagen.5jaar geldig
Bedrijfskaart: dient om de gegevens over van alle bestuurders uit het bedrijf te kunnen uitlezen uit de digitale tachograaf en gegevens overzetten naar de bedrijfscomputer voor de administratie.5jaar geldig
Controlekaart: De controlekaart is bestemd voor de controlerende ambtenaren via de controle kaart en laptop kunnen alle gegevens van de digitale tachograaf en bestuurderskaart worden opgeslagen en worden gebruikt voor controle.5jaar geldig
Werkplaatskaart: de werkplaatskaart is noodzakelijk om de tachograaf te instaleren of te repareren. 1jaar geldig
31.Wat moet een bestuurder kunnen tonen bij een controle
a) als hij rijdt met een analoge tachograaf
Het lopende registratieblad
Registratieblaren van de verlopen 28dagen
b)als hij rijdt met een digitale tachograaf
De bestuurderskaart
De print-outs en of handmatig ingevulde tijdsgroepenregistratie van de verlopen eeeee28dagen
c)als hij wisselend rijdt met een analoge digitale tachograaf?
De bestuurderskaart
De print-outs en of handmatig ingevulde tijdsgroepenregistratie van de verlopen eeeee28dagen
De gebruikte registratiebladen van de dagen waarop hij in een voertuig analoge ddd tachograaf heeft gereden
32.Welke activiteiten registreert een digitale tachograaf?
Rij- en rusttijden
de snelheid
de afgelegde afstand
de gegevens van de bestuurder
de andere werkzaamheden
de beschikbaarheid
enkele of dubbele bemanning
onregelmatigheden en controles
33.Geef 3belangerijke verschillen tussen de EU wetgeving en de AETR wetgeving.
Rijtijd onderbreking
Dagelijkse rusttijd
Wekelijkse rusttijd
34.Wat moet een bestuurder doen bij verlies of diefstal van de bestuurderskaart.
Aangifte bij de politie in het land waar de diefstal gebeurd
bij de dienst digitach die de kaart heeft uitgereikt heeft en bij wie de bestuurder binnen 7dagen de vervanging ervan moet aanvragen.
35.Wat moet een bestuurder doen als de tachograaf niet, of niet naar behoren werkt?
Die zo snel mogelijk laten herstellen
werkgever op de hoogte brengen

36.Welke gegevens worden door de naalden van een analoge tachograaf op de schijf getekend?
Snelheid, Tijdsgroepen, Afstand
37.Wat is het internationaal noodnummer en waar kan je het gebruiken?
112 gehele Europese unie en IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Liechtenstein
38.Geef 5 mogelijke maatregelen om tijdens je afwezigheid diefstal van je vrachtwagen te voorkomen.
Parkeer nooit naast een hoog hek
Parkeer nachts op een goed verlichte plek
Parkeer indien mogelijk met de cabine tegen een andere cabine van een voertuig
Vorm een konvooi met andere vrachtauto’s in gebieden die een onveilige reputatie hebben
Breng variatie aan in de stopplaatsen wanneer je regelmatig dezelfde route rijdt.

39.Wat doe je achtereenvolgens bij brand?
Indien het een kleine brand is kan je hem zelf blussen probeer het motorcompartiment niet in 1keer te open maar eerst op een kier wanneer de brand groter is het belangrijk zo snel mogelijk de hulp van de brandweer in te roepen in afwachting van de brandweer dat er gen mensen in de buurt komen voor eventuele slachtoffers uit te sluiten

40.Hoe herken je gevaarlijke goederen en waarom is dat belangrijk?
Aan oranje bord en aan de etiketten wanneer er een ongeval moest gebeurd zijn kan je de informatie die op de etiketten doorgeven aan de hulp diensten en kunnen zij hier rekening mee houden.
41.Welke procedure volg je als je een brandend voertuig opmerkt in een tunnel?
*Zet je 4knipperlichten aan en probeer uit de tunnel te rijden
*Als je toch moet stoppen stop dan zoveel mogelijk naar rechts zet je motor af of de uitlaatgassen te verminderen
*Bij het verlaten van je voertuig laat je de sleutels in het contact zitten
*Vraag hulp via de telefoon in de hulppost en niet via je gsm
*Maak gebruik van de aangeven vluchtroute en volg eventuele aanwijzingen op.
42.Wat is een dodehoekongeval? Hoe kan je een dergelijk ongeval voorkomen?
Het is een zichtveld wat de vrachtwagenbestuurder niet goed kan zien kan zien vanuit hun hoge positie en de grote van het voertuig en door de bouw van de vrachtwagen waarbij de motor zich vooraan onder de cabine bevind.
43.Mag je een gewonde man verplaatsen en zo ja, hoe doe je dat?
Ja, als zijn leven in gevaar is door de routekgreep toe te passen
1.Neem plaats achter het slachtoffer
2.Schuif je linkerarm onder de linkeroksel van het slachtoffer en neem zijn rechterarm bij de pols vast.
3.Ga met je rechterarm onder de rechteroksel van het slachtoffer door en neem de rechteronderarm bij elleboog vast(bij een ernstig botbreuk of verwonding neem je de ongedeerde arm vast) op deze manier kan het slachtoffer naar een veilige plaats gesleept worden.



44.Vul een aanrijdingformulier in voor het ongeval p142.


45.Geef de 3 gevolgen van alcoholgebruik op de rijvaardigheid.
Verminderde waarneming
Verminderd reactievermogen
Verminderde concentratie

46.Hoeveel tijd heeft alcohol nodig om afgebroken te worden? Geef een voorbeeld.
Wie 5 glazen heeft gedronken is gemiddeld 5x1.5=7.5u onder invloed.
47.Geef 3 gevolgen voor druggebruik op de rijvaardigheid.
Verminderde concentratie
Overgevoelig voor licht
duizeligheid
48.Geef 3 redenen voor een goede gezonde voeding.
Het is gezond
minder kan op gezondheidsproblemen
zorgt dat je lichaam goed functioneert

49.Waarop moet je op letten bij het tillen van een zware lading?
Ga dicht bij de te verplaatsen lading staan
houdt rug recht en buig door de knieën
houdt de vracht dicht tegen het lichaam
pak de vracht stevig vast met beide handen
houdt het hoofd recht en kijk rechtvoor je
probeer altijd de dijspieren te gebruiken en door je knieën buigen i.p.v. de rug
50.Geef een aantal symptomen van vermoeidheid achter het stuur.
Geeuwen
knikkebollen
zware oogleden
concentratiestoornissen
51.Wat is een bioritme en waarom is dit belangrijk?
Bioritmen zijn drie natuurlijke, regelmatige cycli in ons lichaam die ons lichamelijk, emotioneel en geestelijk beïnvloeden.
Wanneer dit verstoort geraakt kan de bestuurder snellen last hebben van pijnen zoals spierpijn en hoofdpijn hij kan ook minder goed omgaan met irritatie en stressituaties.
52.Wat is stress en wat kan je eraan doen?
Stres uit zich in een vorm van spanning in het lichaam gedurende bepaalde tijd last van ondervind en hier geen oplossing voor vind.

53.Wat is een goede zithouding? Waarom is dat belangrijk?
Rug tegen de rugleuning en armen en benen gebogen. Is de zithouding verkeerd word het lichaam onvoldoende ondersteund en kunnen de belastingen schade aan het lichaam veroorzaken.


Normaal zijn de antwoorden allemaal juist maar ga hier niet 100% op voort!



dank u maat,zo is het veel gemakkelijk he

Gast

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Gast » 18 jul 2010, 14:06

dank u maat,zo is het veel gemakkelijk he[/quote]

stellen ze ander vragen buiten de vragen die op het boek staan(die hierboven geantwoord zijn)?

Gebruikersavatar
GRO
Administrator
Berichten: 10726
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door GRO » 18 jul 2010, 14:29

gast schreef:stellen ze ander vragen buiten de vragen die op het boek staan(die hierboven geantwoord zijn)?
Ja natuurlijk stellen ze andere vragen. In het boek staan gewoon voorbeeld oefenvragen.
Als je de theorie goed leert, dan kun je de andere vragen gemakkelijk oplossen.

T

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door T » 05 jan 2011, 15:55

vraagje , kan ik hier op de site oefenen voor case studies ? ben al 2x geweest , 2x gebuisd , wegcode en vakbekwaamheid direct er door ...

Gebruikersavatar
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande
Contacteer:

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Stefan Peeters » 05 jan 2011, 19:01

Neen, er staan hier geen vragen over de case-study's. Daarvoor zal je het boek van WeesWegwijs moeten raadplegen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)

Johnny

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Johnny » 15 feb 2011, 14:58

dag jongens

Dankzij dit website heb ik mijn Theorie rijbewijs C behaald en ik wil jullie allemaal vriendelijk bedanken voor de posts , dankzij Dimitri 01 heb ik mijn mondelinge proef goed kunnen leren, en ben ik geslaagd

Toch wil ik iets belangrijk meedelen voor de mensen die de test nog moeten doen
en dit is vrij zeker een examenvraag !

Alles wat in dimitri01 zijn post staat is correct behalve vraag 13 , omschrijf de turbo en noem een voordeel en nadeel

Daar staat meer vermogen, turbo pas effect bij 1000 tr de min
dat is niet voldoende als u dat zegt.

U moet zeggen, De turbocompressor perst lucht naar de cilinders en word aangezogen door de zuigers, en zo neemt het motorvermogen toe, turbo word aangedreve door de uitlaasgassen,

Voordeel, meer vermorgen, minder brandstofverbruik

Nadeel: turbo werkt niet op lage toeren ...

Nogmaals bedankt allemaal & veel succes voor de mense die het nog moeten doen

Hint : Geen zorgen maken, da valt allemaal wel mee

Met vriendelijke groeten

Gebruikersavatar
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande
Contacteer:

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Stefan Peeters » 15 feb 2011, 20:19

Johnny schreef:U moet zeggen, De turbocompressor perst lucht naar de cilinders en word aangezogen door de zuigers,
Euh... de turbo wordt helemaal niet aangezogen door de zuigers :shock:

De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen, en stuwt de aangezogen zuivere lucht onder verhoogde druk naar de cilinders.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)

Gast

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Gast » 17 jun 2011, 18:40

ben ook van plan om mijn c rijbewijs te behalen en zo verder te gaan naar ce
de theorie volt behoorlijk mee maar vak bekwaanheid ziet er echt moeilijk uit.
weet er iemand een goeie studie manier om dit te leren?
is het in het examencenter ook zo moeilijk of stellen ze makkelijke vragen

groetjes

Gebruikersavatar
qbertq
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door qbertq » 18 jun 2011, 11:07

pietjewietje schreef:Ik ben vrijgesteld voor vakbekwaamheid rijbewijs c.
Moet ik voor D rijbewijs nog vakbekwaamheid afleggen?
Graag een antwoord
Merci
Ja dat is raar de nieuwe reserve chauffeur op de ene mobile werkplaats moest een vakbekwaamheid afleggen en de nieuwe reserve chauffeur van de andere mobile werkplaats moest geen vakbekwaamheid afleggen.
Het zelfde bedrijf en de zelfde wagen (uitgezonderd de nummerplaat)
Afbeelding
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!

Gast0555

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Gast0555 » 15 nov 2011, 12:03

ik ben 3 tal weeken geleeden beginen studeeren. zelfstudie en dit lukt mij aardig goed gisteren heb ik mijn laast proef mondeling gedaan aangezien ik hier afspraak moest vooor maaken duurde dit iets langer ben dus geslaad voor all mijn thorie. nu op naar de maneuvers
Mijn Uitslaagen Waaren
88/100
34/40
9/10
Enkel Mondeling vraagen die ik nog weet

ik moest bij somige vraagen meerder antwoorden geeven
1 wie moet de Cmr (vrachtbrief) ondertekening.
Antwoorde de Ontvager
2 Waar moet ik mijn eurovinget plaatsen op het Trekent voertuig en op de aanganwagen
Antwoorde Bij het Trekent voertuig Recht's van onder bij de aanganwagen achteraan naast de nummerplaat Rechts
3 Hoe Voorkom ik diefstal van mij LAADING
Antwoorde
1Laat Nooit de deuren van de oplegger open staan
2 Spreek Nooit over de waarde van het transport met ander persoon
3 Wnr je weer keert controleer de laading of als nog in orde is of kijk of de zegel niet door Broken is
4 Parkeer op een Veilige Plaats Bij voorkeur In het Licht
5Hoe voorkom ik diefstal van mijn VRACHTWAGEN
Antwoorde
1Laat nooit waarde volle dingen achter
2Sluit de Vrachtwagen altijd Af
3Parkeer het voertuig Zo goed mogelijk dat je er Goed zicht op Hebt
4Schakel de Alarm systeemen in
5 Welk houding heb je tegen over klanten
Antwoorde
Je bent beleeft, je ziet er Verzorgt Uit
6Wat beïnvloede het Brandstof Verbruik van je Vrachtauto
Antwoorden
1Telaag Bandenspaning = Rolweerstand
2Rijden met open vensters
3De aart van de lading
4de weersomstandigheden
7 krachtweerstans
Antwoorden
1hoogte 100%
2Breete 50%
3Vooraan 80%
4Achteraan50%

De rest weet ik niet Echt meer. Het Mondeling Examen is Echt Zo moelijk niet

Ps Sry Voor de Type Fouten Of zin Opbouw

Gast0555

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Gast0555 » 29 nov 2011, 12:22

ik ben 3 tal weeken geleeden beginen studeeren. zelfstudie en dit lukt mij aardig goed gisteren heb ik mijn laast proef mondeling gedaan aangezien ik hier afspraak moest vooor maaken duurde dit iets langer ben dus geslaad voor all mijn thorie. nu op naar de maneuvers
Mijn Uitslaagen Waaren
88/100
34/40
9/10
Enkel Mondeling vraagen die ik nog weet

ik moest bij somige vraagen meerder antwoorden geeven
1 wie moet de Cmr (vrachtbrief) ondertekening.
Antwoorde de Ontvager

2 Waar moet ik mijn eurovinget plaatsen op het Trekent voertuig en op de aanganwagen
Antwoorde Bij het Trekent voertuig Recht's van onder bij de aanganwagen achteraan naast de nummerplaat Rechts

3 Hoe Voorkom ik diefstal van mij LAADING
Antwoorde
1Laat Nooit de deuren van de oplegger open staan
2 Spreek Nooit over de waarde van het transport met ander persoon
3 Wnr je weer keert controleer de laading of als nog in orde is of kijk of de zegel niet door Broken is
4 Parkeer op een Veilige Plaats Bij voorkeur In het Licht

4 Hoe voorkom ik diefstal van mijn VRACHTWAGEN
Antwoorde
1Laat nooit waarde volle dingen achter
2Sluit de Vrachtwagen altijd Af
3Parkeer het voertuig Zo goed mogelijk dat je er Goed zicht op Hebt
4Schakel de Alarm systeemen in

5 Welk houding heb je tegen over klanten
Antwoorde
Je bent beleeft, je ziet er Verzorgt Uit

6Wat beïnvloede het Brandstof Verbruik van je Vrachtauto
Antwoorden
1Telaag Bandenspaning = Rolweerstand
2Rijden met open vensters
3De aart van de lading
4de weersomstandigheden

7 krachtweerstans
Antwoorden
1hoogte 100%
2Breete 50%
3Vooraan 80%
4Achteraan50%

De rest weet ik niet Echt meer. Het Mondeling Examen is Echt Zo moelijk niet

Ps Sry Voor de Type Fouten Of zin Opbouw
Vandaag 29 Novermber 2011 Geslaag voor Mijn Maneuvers En vakbekwaamheid op Prive Terein nu op naar het laast examen

Gast0555

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Gast0555 » 20 dec 2011, 20:40

Gast0555 schreef:ik ben 3 tal weeken geleeden beginen studeeren. zelfstudie en dit lukt mij aardig goed gisteren heb ik mijn laast proef mondeling gedaan aangezien ik hier afspraak moest vooor maaken duurde dit iets langer ben dus geslaad voor all mijn thorie. nu op naar de maneuvers
Mijn Uitslaagen Waaren
88/100
34/40
9/10
Enkel Mondeling vraagen die ik nog weet

ik moest bij somige vraagen meerder antwoorden geeven
1 wie moet de Cmr (vrachtbrief) ondertekening.
Antwoorde de Ontvager

2 Waar moet ik mijn eurovinget plaatsen op het Trekent voertuig en op de aanganwagen
Antwoorde Bij het Trekent voertuig Recht's van onder bij de aanganwagen achteraan naast de nummerplaat Rechts

3 Hoe Voorkom ik diefstal van mij LAADING
Antwoorde
1Laat Nooit de deuren van de oplegger open staan
2 Spreek Nooit over de waarde van het transport met ander persoon
3 Wnr je weer keert controleer de laading of als nog in orde is of kijk of de zegel niet door Broken is
4 Parkeer op een Veilige Plaats Bij voorkeur In het Licht

4 Hoe voorkom ik diefstal van mijn VRACHTWAGEN
Antwoorde
1Laat nooit waarde volle dingen achter
2Sluit de Vrachtwagen altijd Af
3Parkeer het voertuig Zo goed mogelijk dat je er Goed zicht op Hebt
4Schakel de Alarm systeemen in

5 Welk houding heb je tegen over klanten
Antwoorde
Je bent beleeft, je ziet er Verzorgt Uit

6Wat beïnvloede het Brandstof Verbruik van je Vrachtauto
Antwoorden
1Telaag Bandenspaning = Rolweerstand
2Rijden met open vensters
3De aart van de lading
4de weersomstandigheden

7 krachtweerstans
Antwoorden
1hoogte 100%
2Breete 50%
3Vooraan 80%
4Achteraan50%

De rest weet ik niet Echt meer. Het Mondeling Examen is Echt Zo moelijk niet

Ps Sry Voor de Type Fouten Of zin Opbouw
Vandaag 29 Novermber 2011 Geslaag voor Mijn Maneuvers En vakbekwaamheid op Prive Terein nu op naar het laast examen
Vandaag 20 december Geslaagd voor mijn Examen Openbaar weg Eindelijk kunnen we Cruizen Op naar het Rijbwijs C+E

Gast0555

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Gast0555 » 25 jan 2012, 18:59

Vandaag 29 Novermber 2011 Geslaag voor Mijn Maneuvers En vakbekwaamheid op Prive Terein nu op naar het laast examen
Vandaag 20 december Geslaagd voor mijn Examen Openbaar weg Eindelijk kunnen we Cruizen Op naar het Rijbwijs C+E
jaja vandaag 25 januari ook geslaagde voor mijn Rijbwijs C+e ben der van den eerst keer door
deze morgen maneuvers gedaan en meteen daarna openbare weg +-40 minutjes. en ook dit was goed na één goei 2 maanden heb ik het eindelijk alles zonder tegenslagen overal van den eerst keer Door dit is gwn plezant

Inazuma
Berichten: 8136
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door Inazuma » 26 jan 2012, 06:43

Proficiat :!:

mrpb

Re: RIJBEWIJS C en D: theorie met vakbekwaamheid

Bericht door mrpb » 07 apr 2012, 18:42

heb mijn theorie examens in december 2011 gedaan in goca asse

100vragen en casestudy's gingen vlot, maar bij mondeling was het toch even wat minder..
telkens bij een vraag met opsommingen (bv: "Geef 5 factoren die invloed hebben op het brandstofverbruik.") bleef de examinator doorvragen, ook al had ik alle juiste antwoorden al gegeven zei die "en wat nog?"
op de duur begin je vanalles uit je duim te zuigen dat op niks meer slaat, terwijl die vent zich rot amuseert met de dingen die je erbij verzint.

heb uiteindelijk toch een nipte 8/10 gekregen...

grtz

Plaats reactie