Info echt examen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Dorian
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 aug 2018, 10:46

Info echt examen

Bericht door Dorian »

Beste
Ik ben nu proefexamens aan het maken op de site en dat lukt me goed.
Mijn vraag is hoe het echte examen in zijn werk gaat, krijg je evenveel tijd bij de vragen als op deze site? zijn de vragen op het echte examen over het algemeen moeilijker of juist gemakkelijker? en is de vraagstelling gelijkaardig?

Alvast bedankt

Dorian
Destel
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2018, 14:50

Re: Info echt examen

Bericht door Destel »

Ik heb het maandag gedaan, ik vond het heel erg gelijkaardig qua moeilijkheid. De vragen zijn niet moeilijk als je de leerstof kent, dus moeilijker / makkelijker ligt volgens mij aan welke vragen je krijgt icm welke stukken je (al dan niet) goed kent. Maar je kent natuurlijk beter alles, anders ben je gesjareld op de weg.

Op het echte examen wordt alles voorgelezen (koptelefoon), doorgaans had ik het antwoord al aangeduid voor de vraag volledig was voorgelezen (daarna lezen ze de mogelijke antwoorden voor, en daarna begint de tijd pas af te tellen).

Je hebt dus meer tijd op het echte examen dan op de proefexamens - maar dat was zeker geen overbodige luxe want ik had behoorlijk wat zenuwen waardoor ik de vraag & antwoorden nog een aantal keer doorlas voordat ik bevestigde en door ging naar de volgende vraag.
Dorian
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 aug 2018, 10:46

Re: Info echt examen

Bericht door Dorian »

Ok bedankt, want ik had een beetje schrik dat ik weinig tijd zou hebben voor de wat langere vragen, maar aangezien de tijd pas daarna begint te tellen hoef ik me daar geen zorgen voor te maken. Ik heb alle theorie ook grondig geleerd, de filmpjes bekeken en oefenvragen gemaakt.
Dan zal het wel lukken :)
Xim

Re: Info echt examen

Bericht door Xim »

Hallo,

Ik vroeg me af op het echte examen of de vragen ook hetzelfde worden geformuleerd zoals hier op de oefenexamens en of de foto’s ook hetzelfde zijn?

Mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Info echt examen

Bericht door GRO »

Beste,
Enkel proefexamens maken heeft geen zin. Als je dat alleen maar doet, geven wij geen enkele garantie dat je slaagt
Als je via de site de theorie leert en alle oefenvragen bij elk hoofdstuk maakt en je haalt daarna op proefexamens telkens tussen de 47-50 op 50, dan slaag je zeker.
Als je dat doet, heeft het ook geen belang of de vragen al of niet dezelfde zijn.
Plaats reactie