2 keer niet geslaagd - nieuwe wetgeving

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Tom261

2 keer niet geslaagd - nieuwe wetgeving

Bericht door Tom261 »

Ik ben in 2013 begonnen met een rijopleiding voor het behalen van een rijbewijs cat. B.
In eerste instantie had ik, na het slagen voor het theoretisch examen en het afhalen van mijn voorlopig rijbewijs M36, les gekregen van mijn ouders maar deze lessen bleken niet voldoende. Ik was niet geslaagd.
Poging 2 was in 2014 waarbij ik 20 uur praktijkles heb gevolgd en vervolgens een voorlopig rijbewijs M18 heb aangevraagd en na enkele maanden het praktisch examen heb afgelegd. Helaas ook deze keer niet geslaagd.

Nu zou ik het graag opnieuw willen proberen doch de wetgeving in het Vlaamse gewest is recent aangepast geweest maar behoor ik nu ook tot dat nieuwe systeem of val ik in het oude systeem? En zijn die 20 uur praktijkles nog geldig in het nieuwe systeem?
Quid met het Brussels gewest? Gelden mijn 20 uur praktijkles daar wel en kan ik, mits het slagen voor het theoretisch examen, een voorlopig rijbewijs M18 aanvragen bij het voorleggen van het attest van de rijschool?
Dank!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 2 keer niet geslaagd - nieuwe wetgeving

Bericht door de rijprof »

Waar ben je gedomicilieerd? Je mag niet zomaar in Brussel of Wallonië een rijbewijs aanvragen als je niet in dat gewest woont.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Tom261

Re: 2 keer niet geslaagd - nieuwe wetgeving

Bericht door Tom261 »

de rijprof schreef: 17 okt 2017, 23:04 Waar ben je gedomicilieerd? Je mag niet zomaar in Brussel of Wallonië een rijbewijs aanvragen als je niet in dat gewest woont.
Antwerpen. Mag ik het theoretisch examen afleggen in Deurne, mijn voorlopig rijbewijs 18M aanvragen in Deurne om dan het praktisch examen in Brussel te doen bv?
Plaats reactie