Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Gast

Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Bericht door Gast »

Hallo,

Maandag ben ik van plan om voor mijn theorie examen van 36 maanden te gaan, dus met begeleider.

Nu is mijn vraag, indien ik slaag, ik heb geen begeleider die ik zou kunnen opgeven bij het gemeentehuis, maar ik ben van plan dit allemaal met de rijschool te doen (dmv 6u rijles en praktijk begeleiding) mag ik dan als ik met mijn papier naar het gemeentehuis ga, rijschool als begeleider zetten of mag dit niet?

En indien dit niet mag welke andere keuzes heb ik dan buiten de 20u rijles te doen?

Alvast bedankt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Als je gaat rijden met een voorlopig rijbewijs 36 maand MOET je steeds vergezeld worden van 1 of 2 begeleiders.
Je moet minstens 1 naam opgeven.

Als je alleen wilt rijden, kan dat nadat je minstens 20 uur rijles hebt gevolgd in een erkende rijschool en dan kun je een voorlopig rijbewijs 18 maand verkrijgen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

maar ik ben van plan dit allemaal met de rijschool te doen (dmv 6u rijles en praktijk begeleiding)
Als ik het goed begrepen heb, denk jij dat je met 6u rijles en geen oefening voldoende voorbereid kan zijn voor een praktijk examen met de rijschool. :?:
Of zie ik dit verkeerd :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Bericht door GRO »

Je titel begrijp ik niet. Je hebt het over praktijk.

Het zou heel dom zijn een VR 36 maanden te gaan halen, als je toch niet met begeleider leert rijden.
Stel dat je met de rijschool leert en na 18 maanden niet zou geslaagd zijn, kan je nog omwisselen naar VR 36 mnden.
Als je dat VR 36 nu al vraagt, zonder met begeleider te leren rijden, dan kan je nadien niet meer omwisselen.

Neem voor je iets doet, toch eerst maar eens ons praktijkboek door. Het staat daar allemaal in uitgelegd.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Gast

Re: Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:
maar ik ben van plan dit allemaal met de rijschool te doen (dmv 6u rijles en praktijk begeleiding)
Als ik het goed begrepen heb, denk jij dat je met 6u rijles en geen oefening voldoende voorbereid kan zijn voor een praktijk examen met de rijschool. :?:
Of zie ik dit verkeerd :?:
ik heb toen ik 18 werd al 3 jaar rondgereden met begeleider en had toen ook al 12u les gedaan, maar mijn theorie was toen verlopen door overlijden van mijn begeleider (niet terug op tijd kunnen gaan)
Gast

Re: Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Bericht door Gast »

GRO schreef:Je titel begrijp ik niet. Je hebt het over praktijk.

Het zou heel dom zijn een VR 36 maanden te gaan halen, als je toch niet met begeleider leert rijden.
Stel dat je met de rijschool leert en na 18 maanden niet zou geslaagd zijn, kan je nog omwisselen naar VR 36 mnden.
Als je dat VR 36 nu al vraagt, zonder met begeleider te leren rijden, dan kan je nadien niet meer omwisselen.

Neem voor je iets doet, toch eerst maar eens ons praktijkboek door. Het staat daar allemaal in uitgelegd.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
ja het is vooral gewoon het probleem dat ik geen begeleider heb om optegeven. maar vermits dit dan verplicht is zal ik moeten sparen voor de 20u te doen zeker.

bedankt voor het antwoord.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag ivm behalen theorie rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Het hangt er vanaf hoeveel jaar jouw voorlopig rijbewijs vervallen is.
Minder dan 3 jaar: minstens 6 uur + examen met een erkende rijschool.
Meer dan 3 jaar: opnieuw beginnen.

Een begeleider (minstens 8 jaar een rijbewijs) kun je toch vinden in jouw familie-, vrienden-, collega omgeving.

Indien jouw voorlopig rijbewijs minder dan 3 jaar vervallen is, kun je geen nieuw krijgen en kun je ook geen begeleider opgeven.
Je doet dan het praktijkexamen onder begeleiding met een instructeur van de rijschool.

Wat is de precieze vervaldatum van jouw voorlopig rijbewijs?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie