Rijbewijs C: vragen die ik niet weervind in het handboek

Vraag hier tips en hulp van anderen.
nonick

Rijbewijs C: vragen die ik niet weervind in het handboek

Bericht door nonick »

Ik ben bezig met het leren van de theorie + vak voor het C rijbewijs.
Bij de examenreeksen in m'n boek heb ik 2 vragen waar ik het antwoord niet op vindt in mijn cursus nml:

- Je werkdag start om 7uur 's morgens. Wanneer moet deze ten laatste eindigen?

=> Hoe kun je dit weten? Ik weet wel dat je max 10uur per dag mag rijden maar 17h staat niet bij de antwoorden

Dit komt uit een casestudy:

.... je schuifzeilen voldoen aan de XL-norm...
Vraag: Mag je deze gebruiken voor vormsluitende ladingzekering

In het ene boek (theorie) staat dat schuifzeilen niet mogen gebruikt worden om lading te zekeren, terwijl het antwoord volgens m'n andere boek (VAK) JA moet zijn.

Iemand die me kan helpen?

Grt
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs C: vragen die ik niet weervind in het handboek

Bericht door Stefan Peeters »

Je werkdag start om 7uur 's morgens. Wanneer moet deze ten laatste eindigen?

=> Hoe kun je dit weten? Ik weet wel dat je max 10uur per dag mag rijden maar 17h staat niet bij de antwoorden
De werkdag heeft niets te maken met de rijtijden, wel met de rusttijden. Je moet namelijk minstens 9 uur dagelijkse rust nemen binnen de 24 uur na het begin van de activiteiten. Dat betekent dat je dus maximaal 15 uur actief kan zijn.
Je werkdag eindigt dus ten laatste om 22 uur.
.... je schuifzeilen voldoen aan de XL-norm...
Vraag: Mag je deze gebruiken voor vormsluitende ladingzekering

In het ene boek (theorie) staat dat schuifzeilen niet mogen gebruikt worden om lading te zekeren, terwijl het antwoord volgens m'n andere boek (VAK) JA moet zijn.
Schuifzeilen mogen niet gebruikt worden voor het zekeren van de lading, tenzij ze deel uitmaken van een laadruimte die gebouwd is volgens de norm EN12642XL.
Ze mogen in dit geval dus wel gebruikt worden voor een vormsluitende ladingzekering.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
nonick

Re: Rijbewijs C: vragen die ik niet weervind in het handboek

Bericht door nonick »

Enorm bedankt Stefan!

Wat ik me afvraag, als je voor een bepaald deel van je examen 2x niet slaagt ( ik neem nu bv de casestudy's)
moet je dan lessen nemen zoals bij het rijbewijs B of kan je gewoon blijven proberen?

Grt
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs C: vragen die ik niet weervind in het handboek

Bericht door Stefan Peeters »

Je mag blijven proberen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie