Vervallen theorie

Vraag hier tips en hulp van anderen.
willem193

Vervallen theorie

Bericht door willem193 »

Beste,

Ik had mijn voorlopig rijbewijs gehaald in november 2010, deze is in november 2013 verlopen doordat ik geen tijd had wegens op kot te zitten en door het overlijden van degene die me leerde rijden in 2012. Ik dacht eraan om morgen mijn theorie opnieuw te behalen. Is dit mogelijk?
Indien ja, hoelang moet ik erna wachten eer dat ik mijn praktijkexamen kan gaan afleggen? Speelt het vervallen theoretisch rijbewijs hierin een rol?

Mvg
Willem
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vervallen theorie

Bericht door Inazuma »

willem193 schreef:Ik had mijn voorlopig rijbewijs gehaald in november 2010, deze is in november 2013 verlopen doordat ik geen tijd had wegens op kot te zitten en door het overlijden van degene die me leerde rijden in 2012. Ik dacht eraan om morgen mijn theorie opnieuw te behalen. Is dit mogelijk?
Indien ja, hoelang moet ik erna wachten eer dat ik mijn praktijkexamen kan gaan afleggen? Speelt het vervallen theoretisch rijbewijs hierin een rol?
Je theorie is verlopen. Die gold 3 jaar.
Je voorlopig rijbewijs B is ook vervallen, en dat is sinds begin 2014 een ferm probleem ...

Je moet 3 jaar wachten om opnieuw een voorlopig rijbewijs B te kunnen krijgen.
Tot november 2016 ergens dus ...

Je alternatief tot dan is rijlessen volgen en examen afleggen met een erkende rijschool.
Of wachten ...


Om een nieuw voorlopig rijbewijs B te kunnen krijgen, of om praktijk-examen B te mogen doen, moet je theorie minder dan 3 jaar geleden afgelegd zijn.
Die zal je dus ook eens opnieuw moeten gaan doen.
Plaats reactie