Rijwewijs C vakbekwaamheid

Vraag hier tips en hulp van anderen.
oxy67

Rijwewijs C vakbekwaamheid

Bericht door oxy67 »

Hallo,

ik had een vraag. Ik ben aan het leren voor men rijbewijs c, nu is mijn vraag heb je vakbekwaamheid nodig voor het vervoeren van afval of afzetcontainers?
En als je eerst je theorie van je rijbewijs C hebt kun je erna dan vakbekwaamheid halen of moet dat altijd samen?

Alvast bedankt
Gast

Re: Rijwewijs C vakbekwaamheid

Bericht door Gast »

oxy67 schreef:Hallo,

ik had een vraag. Ik ben aan het leren voor men rijbewijs c, nu is mijn vraag heb je vakbekwaamheid nodig voor het vervoeren van afval of afzetcontainers?
En als je eerst je theorie van je rijbewijs C hebt kun je erna dan vakbekwaamheid halen of moet dat altijd samen?

Alvast bedankt
GETUIGSCHRIFT VAN VAKBEKWAAMHEID

VOOR PROFESSIONEEL GOEDEREN- EN PERSONENVERVOER [1]



Rijbewijs: Getuigschrift van vakbekwaamheid

Bestuurders die professioneel vervoer van goederen of personen over de weg doen met voertuigen van de groep C of D moeten naast het slagen in het examen na de scholing voor het behalen van een rijbewijs tevens houder zijn van een getuigschrift van vakbekwaamheid en van een medische schifting.



Uitzonderingen

Bestuurders van voertuigen:
•Met een maximum snelheid van 45 km/h;
•Van Strijdkrachten, burgerbescherming, bandweer en ordediensten;
•Tijdens een test en nieuwe of omgebouwde voertuigen die nog niet in verkeer zijn gebracht (meestal proefrittenplaat);
•Voor gebruik in noodtoestanden en voor reddingsoperaties;
•Gebruikt voor niet commercieel goederen- en personenvervoer voor privé-doeleinden;
•Voor vervoer van materiaal, apparatuur of machines die de bestuurder voor zijn werk nodig heeft op voorwaarde dat het vervoer niet de voornaamste activiteit is.
•Met een voorlopig rijbewijs vakbekwaamheid (max. 1 jaar, enkel in B)
•Tijdens het praktisch examen voor het behalen van het rijbewijs;
•Tijdens de scholing met bijstand van een instructeur;
•Tijdens het gemachtigd besturen van legervoertuigen en tijdens de scholing en het praktisch examen voor het behalen van het militair rijbewijs;
•Tijdens de scholing voor het behalen van het rijbewijs georganiseerd: •in een onderneming voor openbaar vervoer (De Lijn, TEC, MIVB);
•een gewestelijke instelling voor arbeidsbemiddeling (VDAB, IBFFP, Forem)
•Een politieschool (lokaal of federaal);
•De 3° graad van het secundair beroepsonderwijs
•Het onderwijs voor sociale promotie

Bron: http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/ ... ode95.html" target="_blank



Je kunt het best altijd samen doen. Als je het samen doet krijg je 50 vragen wegcode en 50 vragen bekwaamheid.
Doe je alleen je theorie en daarna vakbekwaamheid krijg je 100 vragen vakbekwaamheid.
Plaats reactie