mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tussen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Gast

mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tussen

Bericht door Gast »

goededag hb en vraagje hier ...enkele jaren geleden hb ik leren rijden met de rijschool ARM ongeveer 9 jaar gelden ..maar kon niet voordoen ....nu terug met de rijschool en bij de eerste les de min punten even aan geven ....( te veel stil vallen ....betrfd de koppeling....ik weet dat en diesel uit zich zelf wat naar voor trekt bij ht stil loslaten van de koppeling..en toch ben ik steelds tot stilval ....mijn rij instrukteur liet mij weten kopeling zachtjes loslaten als de wagen begind na vo te trekken en dan licht gas geven en kopeling volledig los ...en toch val ik stil....ht blijkt nog maar men eerste les dat zeg ik erbij hoor .... dan 2 de pund tydens ht vertragen zit ik soms niet in de juiste versnelling of ik vergeet in welke versnelling ik ben .....de plus punten zijn...( ht vertragen bij en kruispunt en overweg.... de lichten ....de snelheid voorang rechts ...spiegels kijken ...ht niet te moeten corigeren van te veel links of rechts te rijden van de rijbaan....(ht blijkt echter ht probleem met ht vertrekken van de wagen ....ik denk eerder mijn feeling van de koppeling en ht orienteren van de versnellingen ....(vb...nadering kruispunt ...( gas loslaten afremen koppeling induwen van derde naar 2 de .....ik denk persoonlijk dat mijn feeling terug naar boven moet komen ....ht voeld aan of ik erg veel handelingen moet doen ....(de rij instrukteur liet mij weten ...dat ik niet te streng voor mij zelf mag zijn..e dat ht nog maar ht eerste les uur mag blijken en dat er vele jaren tussen staan dat ik nog met e wagen hb gereden .......(mijn vraag hoef ik mij ongerusdt te maken wand ik voelde mij erg slecht ....zeker door ht stil vallen en de versnelling controle ...graag en antwoordje dank je ......ergens begrijp ik mij niet ....e ben teleur gesteld op dat punt...mss ben ik te streng vo mezelf ....of wil ik te snel vertrekken ....mss blijkt ht enkel men feeling dat zoek mag zijn ....dank
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tuss

Bericht door Benny Stinkens »

Je bent inderdaad te streng voor jezelf. :idea:
Zoals jezelf schreef is het je eerste les, dus mag je niet te veel verwachten.
Als iedereen al alles zou kennen op de eerste les, zou je nooit een 2de nodig hebben. :wink:
Voor iemand die al jaren er mee bezig is, is autorijden gemakkelijk, maar in werkelijkheid is het werken met handen, voeten en hoofd gelijktijdig.
En dat wordt door velen onderschat, leer eerst stappen ,daarna pas lopen.
Rustig en kalm blijven, zo veel mogelijk oefenen, de rest komt vanzelf.
Veel succes. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tuss

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Je bent inderdaad te streng voor jezelf. :idea:
Zoals jezelf schreef is het je eerste les, dus mag je niet te veel verwachten.
Als iedereen al alles zou kennen op de eerste les, zou je nooit een 2de nodig hebben. :wink:
Voor iemand die al jaren er mee bezig is, is autorijden gemakkelijk, maar in werkelijkheid is het werken met handen, voeten en hoofd gelijktijdig.
En dat wordt door velen onderschat, leer eerst stappen ,daarna pas lopen.
Rustig en kalm blijven, zo veel mogelijk oefenen, de rest komt vanzelf.
Veel succes. :wink:
goedeavond beste . ik hb ht idd erg onderschat na al die jaren er tussen dan ook .......de punten die ik nog kend zoals eerst je stoel goed zetten dan spiegels ..e binnen spiegel goed zetten .... dan veiligheids riem ( sta hij in lieber ) contakt sleutel 1 x maal draaien wachtend op orangje lampje dan volledig koppeling induwen contakt door draaien motor aanslaagd .... in 1 ste zetten hand rem af.........ma dat ga dan vlug dat wel de handeling....ik weet idd oefening baart kunst .....dank vo uw reactie hoor...ht zal terug wat tyd vragen denk dat ht gewoon allemaal wat moet los komen terug zeker de feeling ..... ik hb 20 uren les .......mss verwacht ik alles goed te doen op een dag e ben ik te streng of wil ik ht perfekt e daardoor faal ......omdat ik ht te goed wil allemaal .......eerst stappen dan lopen ....oke beste heer .....dat zal ht zyn denk ik ... groeten alom thx
Gast

Re: mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tuss

Bericht door Gast »

Gast schreef:
Benny Stinkens schreef:Je bent inderdaad te streng voor jezelf. :idea:
Zoals jezelf schreef is het je eerste les, dus mag je niet te veel verwachten.
Als iedereen al alles zou kennen op de eerste les, zou je nooit een 2de nodig hebben. :wink:
Voor iemand die al jaren er mee bezig is, is autorijden gemakkelijk, maar in werkelijkheid is het werken met handen, voeten en hoofd gelijktijdig.
En dat wordt door velen onderschat, leer eerst stappen ,daarna pas lopen.
Rustig en kalm blijven, zo veel mogelijk oefenen, de rest komt vanzelf.
Veel succes. :wink:
goedeavond beste . ik hb ht idd erg onderschat na al die jaren er tussen dan ook .......de punten die ik nog kend zoals eerst je stoel goed zetten dan spiegels ..e binnen spiegel goed zetten .... dan veiligheids riem ( sta hij in lieber ) contakt sleutel 1 x maal draaien wachtend op orangje lampje dan volledig koppeling induwen contakt door draaien motor aanslaagd .... in 1 ste zetten hand rem af.........ma dat ga dan vlug dat wel de handeling....ik weet idd oefening baart kunst .....dank vo uw reactie hoor...ht zal terug wat tyd vragen denk dat ht gewoon allemaal wat moet los komen terug zeker de feeling ..... ik hb 20 uren les .......mss verwacht ik alles goed te doen op een dag e ben ik te streng of wil ik ht perfekt e daardoor faal ......omdat ik ht te goed wil allemaal .......eerst stappen dan lopen ....oke beste heer .....dat zal ht zyn denk ik ... groeten alom thx
hallokes ben hier even terug ......kweet niet wat er aan de hand mag blijken ....maar zoals hierboven reed ik dus niet goed de eerste les de twede keer van les hd ik en man van instrukteur en reed ik erg goed niet enkel een keer stil gevallen e alles ging vlot ...dus de rij instrukteur liet mij weten dat h goed was geweest ....wat gebeurd en betrfd mijn derde les ik kreeg dus die zelfde dame en ja ...ik viel terug stil en ..e dan in plaats van links pinkte ik rechts .... ook men schakelen viel flagrant tegen pfffff e was gedesorienteerd..voelde mij stram ......enkel met deze mannelmijke instrukteur reed ik goed en voelde mij goed ......is dat normaal wat er blijkt te zijn gebeurd....die dame bij men eersdte les kweet niet zij doet niets verkeerds maar hb ht gevoel dat ik enkel bij haar stil begin te vallen met de wagen ..oke zij zij zegd trek je dat niet zo aan dat stil vallen ...maar ik liet haar beleefd weten ....(ht mag niet te veel gebeuren stel je maar eens voor dat ik vlug moet kunnen vertrekken en ik val stil wat dan ...en tram hft voorang en kan niet zomaar stoppen ...ook in een examen word dat niet op prijs gesteld door en eximinator....daar kon zij me geen ongelijk in geven en toch ...... ..graag en antwoordje hierop.....dank je ......groeten
Gast

Re: mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tuss

Bericht door Gast »

Gast schreef:
Gast schreef:
Benny Stinkens schreef:Je bent inderdaad te streng voor jezelf. :idea:
Zoals jezelf schreef is het je eerste les, dus mag je niet te veel verwachten.
Als iedereen al alles zou kennen op de eerste les, zou je nooit een 2de nodig hebben. :wink:
Voor iemand die al jaren er mee bezig is, is autorijden gemakkelijk, maar in werkelijkheid is het werken met handen, voeten en hoofd gelijktijdig.
En dat wordt door velen onderschat, leer eerst stappen ,daarna pas lopen.
Rustig en kalm blijven, zo veel mogelijk oefenen, de rest komt vanzelf.
Veel succes. :wink:
goedeavond beste . ik hb ht idd erg onderschat na al die jaren er tussen dan ook .......de punten die ik nog kend zoals eerst je stoel goed zetten dan spiegels ..e binnen spiegel goed zetten .... dan veiligheids riem ( sta hij in lieber ) contakt sleutel 1 x maal draaien wachtend op orangje lampje dan volledig koppeling induwen contakt door draaien motor aanslaagd .... in 1 ste zetten hand rem af.........ma dat ga dan vlug dat wel de handeling....ik weet idd oefening baart kunst .....dank vo uw reactie hoor...ht zal terug wat tyd vragen denk dat ht gewoon allemaal wat moet los komen terug zeker de feeling ..... ik hb 20 uren les .......mss verwacht ik alles goed te doen op een dag e ben ik te streng of wil ik ht perfekt e daardoor faal ......omdat ik ht te goed wil allemaal .......eerst stappen dan lopen ....oke beste heer .....dat zal ht zyn denk ik ... groeten alom thx
hallokes ben hier even terug ......kweet niet wat er aan de hand mag blijken ....maar zoals hierboven reed ik dus niet goed de eerste les de twede keer van les hd ik en man van instrukteur en reed ik erg goed niet enkel een keer stil gevallen e alles ging vlot ...dus de rij instrukteur liet mij weten dat h goed was geweest ....wat gebeurd en betrfd mijn derde les ik kreeg dus die zelfde dame en ja ...ik viel terug stil en ..e dan in plaats van links pinkte ik rechts .... ook men schakelen viel flagrant tegen pfffff e was gedesorienteerd..voelde mij stram ......enkel met deze mannelmijke instrukteur reed ik goed en voelde mij goed ......is dat normaal wat er blijkt te zijn gebeurd....die dame bij men eersdte les kweet niet zij doet niets verkeerds maar hb ht gevoel dat ik enkel bij haar stil begin te vallen met de wagen ..oke zij zij zegd trek je dat niet zo aan dat stil vallen ...maar ik liet haar beleefd weten ....(ht mag niet te veel gebeuren stel je maar eens voor dat ik vlug moet kunnen vertrekken en ik val stil wat dan ...en tram hft voorang en kan niet zomaar stoppen ...ook in een examen word dat niet op prijs gesteld door en eximinator....daar kon zij me geen ongelijk in geven en toch ...... ..graag en antwoordje hierop.....dank je ......groeten
sorry voor men enige foutjes hoor ......ht komd er dus op neer dat ik voor de eerste keer en dame had ....e de twede keer en man .....waar ik dus vlot en goed mee hd les gereden ....e dan vo de derde keer terug de zelfde vrouw en terug ht stil vallen .....wat is er eigenlijk aan de hand ....geef mij uw duidelijkheid hierop en uw ervaring hierop ... dank u
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tuss

Bericht door de rijprof »

Misschien ben je bij de mannelijk instructeur rustiger en bij de vrouwelijke instructrice zenuwachtiger?
Ligt het aan jezelf of aan de lesgever?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tuss

Bericht door Benny Stinkens »

Je kan als je wil ook naar de rijschool stappen en vragen of je alleen les krijgt van de mannelijke instructeur. :idea:
Ik zou er dan wel ook bij vermelden waarom, zodat de verantwoordelijke van de rijschool niet de indruk krijgt dat de instructice iets verkeerd gedaan heeft terwijl dit niet zo is.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: mijn eerste rijles met sanderus...na lange jaren er tuss

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Je kan als je wil ook naar de rijschool stappen en vragen of je alleen les krijgt van de mannelijke instructeur. :idea:
Ik zou er dan wel ook bij vermelden waarom, zodat de verantwoordelijke van de rijschool niet de indruk krijgt dat de instructice iets verkeerd gedaan heeft terwijl dit niet zo is.
goededag ......ik kan niet beamen dat deze vrouwelijke instructeure iets verkeerds doet of handeld ...dat niet hoor ...ik rijd nu enkel beter af met en mannelijke instructeur ....en zal dat wel laten weten aan de rijschool....dus de reden van ...(ik rijd beter af naar mijn gevoel met deze ene instrukteur....( en dat ik graag een en de zelfde instructeur had behouden . mss ben ik erg gevoelig op dat pund....al denk ik niet dat ik de enige zal zijn ...met dat zelfde idee...of gevoel dan . wand idd ik voel voor mij zrelf dan ..dat ht beter gaat met ht rijden dan als er een andere instructeur naast mij zit tydens ht rijden dan . elke instructeur bekijkt ht rijdend gedrag en handeling van een leerling anders ..... toch. :?: wat ik wel hb opgemerkt telkens ik deze vrouwelijke instructeur kreeg.....dat haar celfoon afgaat ...en deze de radio aanzet...niet dat ht mij stoord...maar ik vind ht toch en beetke ....ergens hummm. graag en antwoord en al vast dank voor uw tegenbericht hoor ..
Plaats reactie