financieel vraag over rijexamen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
jens1993
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2012, 16:56

financieel vraag over rijexamen

Bericht door jens1993 »

Hallo,


Ik heb even een vraagje, ik moet in februai mijn examen doen en dat zou op 120€ voor de 2 rijlessen vooraf kosten +120€ voor de examen zelf en dan nog eens 35 € voor de administratiefe kosten....



Dat klopt toch niet? Is dat dan zo duur voor iemand die alleen woont en maandelijks 500€ moet inkorten is dat persoonlijk nog al duur, volgens klopt dat niet, ik heb altijd ghoord 120€ voor de 2 rijlessen voorraf en 35€ voor de rijexamen...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: financieel vraag over rijexamen

Bericht door GRO »

Als je met een begeleider of begeleidend persoon examen gaat doen, dan kost dat gewoon de prijs van het examen.
Als je met een rijschool gaat en je volgt ook nog extra lessen, dan kast dat natuurlijk veel meer.

Neem in ieder geval voor je examen ons praktijkboek eens grondig door. Dat kost je een code van 2,5 euro Maar er staan veel examentips in en ondermeer antwoorden op vragen zoals je hier hebt gesteld.

Veel succes.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER

Afbeelding
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: financieel vraag over rijexamen

Bericht door de rijprof »

2 voorbeeldjes

A. Met de rijschoolauto + instructeur:
2 uur rijles = 120 €
examenbegeleiding = 120 €
inschrijving rijschool = 25 €
examengeld = 36 €
-----------------------
samengeteld = 301 €

B. Met eigen wagen + begeleider:
examengeld = 36 €
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
jens1993
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2012, 16:56

Re: financieel vraag over rijexamen

Bericht door jens1993 »

Haha, maar wat is dit toch extreem duur voor de rijexamen. De rijlessen ben ik 100% akkoord mee maar die rijexamen met de rijschool daar ben ik niet akkoord mee. 120€ voor een examen van driekwartier vind ik volkomen belachelijk :s

Die praktijkboek heb ik gisteren al gedownload.

@natuurlijk had ik niet door dat ik niet ingelogd was, mijn excuses :o


:arrow: mod: Ik heb je berichtje (waarin je niet ingelogd was) eventjes goed gezet.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: financieel vraag over rijexamen

Bericht door Benny Stinkens »

jens1993 schreef:Haha, maar wat is dit toch extreem duur voor de rijexamen. De rijlessen ben ik 100% akkoord mee maar die rijexamen met de rijschool daar ben ik niet akkoord mee. 120€ voor een examen van driekwartier vind ik volkomen belachelijk :s
:arrow: mod: Ik heb je berichtje (waarin je niet ingelogd was) eventjes goed gezet.
Dit komt omdat jij alleen maar die drie kwartier ziet.

Wat je vergeet:
De rijschool moet je een voertuig ter beschikking stellen. (met verzekering, brandstof, enz...)
De rijschool moet je een instructeur ter beschikking stellen. (deze werkt voor loon, vadertje staat wil ook zijn deel)

Deze rijdt niet alleen 3 kwartier met je mee, hij moet namelijk eerst er voor zorgen dat het voertuig, hijzelf en zijn kandidaat tot op het examencentrum geraken.
Na het examen moet hij natuurlijk ook terug. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: financieel vraag over rijexamen

Bericht door de rijprof »

Voorbeeldje tijdschema examenbegeleiding.

Uitleg + voorafgaande controles: 10 '
Naar examencentrum rijden (+ ev. parkeren & keren): 20'
Aanmelden: 15'
Examen : 45'
Wachten op de documenten 10'
terug naar rijschool 20'

samen 2 uur en dit wanneer er geen vertragingen zijn!
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie