Dyslexie

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Els

Dyslexie

Bericht door Els »

hallo

Graag had ik het volgnde willen vragen. Het is namelijk zo dat ik dyslexie heb. Graag wil ik ook mijn reibewijshalen. Ik lees erg traag en dan ook nog met veel fouten. zijn er aanpassingen voor mensen zoals ik??

vriendelijke groet Els
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Els,

Op het examen worden de vragen ook voorgelezen.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Is het ook niet zo dat je een tragere versie dan normaal kan aanvragen, zodat je meer tijd hebt om de vragen nog eens rustig te lezen? (Hoe dan ook wordt eerst de vraag voorgelezen zoals Eugeen zegt, en gaat pas daarna de tijd in)
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Dyslexie

Bericht door digital »

Kijk eens of je onderstaande bewijs kunt leveren. Dan mag je onmiddellijk deelnemen aan een speciale zitting. De vragen worden dan voorgelezen en je krijgt langer tijd om te antwoorden.

Indien je het bewijs niet kunt leveren mag je aan zo'n speciale zitting slechts deelnemen als je meer dan 5 keer niet slaagde.
Quote: §5. De kandidaten waarvan het mentale of intellectuele vermogen of de graad van alfabetisme ontoereikend is, kunnen, op hun verzoek, het examen afleggen in een speciale zitting waarvan de nadere regels goedgekeurd zijn door de Minister of zijn gemachtigde.
De betrokkene levert het bewijs dat hij zich in een van deze gevallen bevindt door het overleggen van, inzonderheid, een getuigschrift of attest van een psychisch-medisch-sociaal centrum, een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, een instituut voor buitengewoon onderwijs, een centrum voor observatie of begeleiding of een centrum voor beroepsoriëntering.

De kandidaten die ten minste vijfmaal niet slaagden voor het theoretische examen kunnen eveneens, op hun verzoek, dit examen in een speciale zitting afleggen.
Plaats reactie