Help, motorrijbewijs maar.....

Vraag hier tips en hulp van anderen.
spade VI

Help, motorrijbewijs maar.....

Bericht door spade VI »

Yo mensen,

Ik heb hier even een paar vraagjes. Ik zie de laatste tijd met het terugkeren van het mooie weer ook weer erg vaak de motoren buiten cruisen. Zelf heb ik in 2008 m'n voorlopig rijbewijs gehaald (dus theoretisch examen, 6u rijlessen genomen en dan een jaar lang bijna alle weken, alle dagen ervan gereden met mijn motor:

Een suzuki intruder VL 250

Nu, ik heb mijn echte praktijkexamen niet meer in de aangewezen tijd kunnen doen (wegens herval kanker en uitzaaïngen) en na een jaar geldigheid is dat dus vervallen. Nu heb ik echter weer enorm zin om na anderhalf, bijna twee jaar m'n motor terug te laten leven want het gemis is gewoon te groot en daar alles gestabiliseerd is, ik echt weer voor even "vrij wil zijn" en rijden op m'n eigen motor.

Maar het probleem zit em echter als volgt. M'n theorie kan ik hernieuw doen, net zoals mijn eigen motor besturen. Alleen, door m'n medische situatie kan ik m'n been niet over die motormodellen van de rijexamenschool zwieren daar die te hoog zijn. Mijn motor (custom model, eigenlijk een chopper precies) kan ik zoals net gezegd echt gewoon met gemak besturen en ik heb dan ook al een jaar rij-ervaring ermee. Mijn been gaat daar ook met gemak over, maar door een uitzaaiing(kanker, heb die uitzaaiing nu al een jaartje of twee) in mijn bekken kan ik dus niet op zo'n groot tourmodel kruipen.

Hoe moet ik dit nu aanpakken?? een lange tijd wachten kan ik me niet veroorloven daar kanker een erg onvoorspelbare vijand is en ik dus niet echt jaren de tijd zou kunnen hebben in worst case scenario.

Als ik dan toch weer rijlessen moet pakken, kan ik die dan niet nemen met mijn eigen motor aangezien dat het beste is voor mijn been ik zo niets forceer? Nogmaals ik kan hem zoals normaal en perfect besturen. En kan ik ook mijn eigen motor voor het examen gebruiken?

Ik ben erg in de war omtrent al deze wirwar aan regels en dergelijke en wil gewoon echt graag weer rijden. Somebody help me
spade VI

Re: Help, motorrijbewijs maar.....

Bericht door spade VI »

belangrijk weet: ik heb m'n theorie in februari 2008 gedaan en de L kreeg ik rond augustus 2008. Maar in 2009 herviel ik weer in mijn ziekte en had ik dus niet de mogelijkheid om mijn praktisch rijexamen te doen.

nu, is alles stabiel voor enkele maanden al en ik zou graag terug rijden. Er moet toch een manier of dergelijke zijn
Plaats reactie