Moet je de hoofdtelefoon gebruiken?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Deborah
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2005, 00:00

Moet je de hoofdtelefoon gebruiken?

Bericht door Deborah »

Morgen ga ik voor mijn theoretisch examen. Ik heb op deze site geleerd en heb alle oefeningen gemaakt zonder enige fout.
Ik hoop dat het morgen ook zo goed zal gaan...
Ik ben zenuwachtig maar dat ben ik altijd als ik een examen moet doen.. ik hoop maar niet dat ik door die zenuwen niet ga slagen..
We zulle wel zien! Ik laat iets weten na afloop!
Groetjes Deborah!
Deborah
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2005, 00:00

vraagje

Bericht door Deborah »

Nog een vraagje dat ik vergeten te stellen ben... bij het theoretisch examen moet je dan die hoofdtelefoon opzetten... want ik kan me niet op de vraag concentreren als ze die voorlezen..
groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Deborah,
Quote: Ik ben zenuwachtig maar dat ben ik altijd als ik een examen moet doen
Het is voor niets nodig je zenuwachtig te maken. Stel dat je niet zou slagen... is dat dan echt zo'n grote ramp??? Nee hé. Het enige wat je dat moet doen is nog eens opnieuw gaan en nog eens 15 euro betalen.

Als je morgen met het idee vertrekt dat het je eigenlijk niet zoveel kan schelen of je slaagt of niet, dan zul je zien dat je ook niet zenuwachtig zult zijn. En als je niet zenuwachtig bent, gaat het vanzelf.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: bij het theoretisch examen moet je dan die hoofdtelefoon opzetten... want ik kan me niet op de vraag concentreren als ze die voorlezen
De hoofdtelefoon is een hulpmiddel. Als je die echt niet wil gebruiken, dan gebruik je hem gewoon niet.
Deborah
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2005, 00:00

GESLAAGD

Bericht door Deborah »

Ik heb de hoofdtelefoon gebruikt en het ging beter dan verwacht! Ze lezen de vraag rustig voor dus had wel tijd genoeg om me te concentreren en ik ben geslaagd van de eerste keer
Er waren heel veel mensen die al een paar keer daar waren geweest en die weer niet geslaagd waren... ik heb ze deze site aangeraden!!!
Nu maar beginnen met de rijlessen!
Bedankt voor het oprichten van deze mooie site!!!
Groetjes, Deborah
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Ze lezen de vraag rustig voor dus had wel tijd genoeg om me te concentreren en ik ben geslaagd van de eerste keer
Dikke proficiat.
Quote: Er waren heel veel mensen die al een paar keer daar waren geweest en die weer niet geslaagd waren... ik heb ze deze site aangeraden!!!
Zeer goed idee.

PS. Wil je wat moeilijke examenvragen doormailen?
- Was er iets i.v.m. alcohol?
Deborah
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2005, 00:00

Moeilijke vragen

Bericht door Deborah »

Ik heb geen vraag gehad i.v.m alcohol maar ik vond de vragen niet zo moeilijk omdat ik veel geoefend had en het echt goed kende!
Ik had het wel moeilijk bij een vraag!
Ik had foto die vanuit de auto getrokken was en ik kwam uit op een T-kruispunt en er waren geen wegmarkeringen... Maar er was een fietser die voor mij aan het oversteken was op de straat waar ik stond.
De vraag was of ik de fietser voorrang moest verlenen.
Ik dacht van wel omdat ik vond dat die fietser al aan het oversteken was maar blijkbaar was het niet zo...
Voor de rest waren geen moeilijke vragen bij... zeker niet als je deze site leert en de oefeningen maakt want de vragen zijn bijna hetzelfde als op de site( natuurlijk niet allemaal heel hetzelfde maar ze worden wel op de zelfde manier gesteld)
Ik heb dus heel veel gehad aan deze site..zoals vele anderen)
Groetjes deborah[/url]
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Ik had foto die vanuit de auto getrokken was en ik kwam uit op een T-kruispunt en er waren geen wegmarkeringen... Maar er was een fietser die voor mij aan het oversteken was op de straat waar ik stond.
De vraag was of ik de fietser voorrang moest verlenen.
Er zijn volgens mij twee mogelijkheden:

1. Ofwel was de fietser al op het kruispunt.
Hij heeft dan voorrang want je mag het kruispunt pas oprijden als het leeg is. PS, dat is ook zo bv bij groen lichten.

2. Als de fietser nog niet op het kruispunt was, maar hij reed op een fietspad dat doorloopt op het kruispunt. De auto moet dan over het fietspad rijden en doet een manoeuvre.
Deborah
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2005, 00:00

fietser

Bericht door Deborah »

Ja het was het eerste geval maar ik dacht dat hij al op het kruispunt was want hij was al van de kant verwijderd en was toch aan het fietsen volgens mij
Maar ik kan het altijd fout gezien hebben!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Eugeen schreef: Ofwel was de fietser al op het kruispunt.
Hij heeft dan voorrang want je mag het kruispunt pas oprijden als het leeg is. PS, dat is ook zo bv bij groen lichten.
Quote: AR 14.2.Zelfs indien verkeerslichten het toelaten, mag een bestuurder een kruispunt niet oprijden wanneer het verkeer zodanig belemmerd is dat hij waarschijnlijk op het kruispunt zou moeten stoppen EN aldus het dwarsverkeer zou hinderen of beletten.
Deze verkeersregel verandert uiteraard niets aan de voorrangsregels. Het is niet omdat een voertuig zich al op een kruispunt bevindt op het ogenblik dat jij daar aankomt, dat de bestuurder van dat voertuig voorrang zou hebben. Veeleer dient deze bestuurder zich er, vóór hij zich op het kruispunt begeeft, uit hoofde van zijn verplichting om voorrang te verlenen, van te vergewissen dat hij aldaar geen voorranghebbende bestuurder zal hinderen, laat staan nopen tot stoppen.

Niettemin is het zo dat je er in de praktijk best rekening mee houdt dat heel vele fietsers de voorrangsregels negeren.
Plaats reactie