Theorie examen afleggen eender waar?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Gast

Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik vroeg mij af of het uit maakt waar ik mijn theorie examen doe?
Ik woon in Limburg, maar studeer in Leuven, waardoor het makkelijker is om dat hier in de buurt te gaan doen (Haasrode geloof ik).
Kan ik dan nog steeds mijn praktijk examen in Bree doen?

Klopt het dat ik eventueel mijn praktijk examen in Leuven kan doen, mits 6u rijles?

Alvast bedankt!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Ik vroeg mij af of het uit maakt waar ik mijn theorie examen doe?
Dat maakt niet uit, het kan overal.
Klopt het dat ik eventueel mijn praktijk examen in Leuven kan doen, mits 6u rijles?
Als je examen aflegt met de rijschool, kan je het examen ook afleggen in het examencentrum dat bevoegd is voor de gemeente waar de rijschool gevestigd is.
Gast

Re: Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door Gast »

Als je examen aflegt met de rijschool, kan je het examen ook afleggen in het examencentrum dat bevoegd is voor de gemeente waar de rijschool gevestigd is.
Je bedoelt dus dat als ik met een rijschool van Leuven praktijk examen ga afleggen, die 6u rijles niet nodig zijn?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door GRO »

Je bedoelt dus dat als ik met een rijschool van Leuven praktijk examen ga afleggen, die 6u rijles niet nodig zijn?
Om met een rijschool examen te gaan afleggen, zal de rijschool wel eerst willen zien of je bekwaam bent om examen te gaan doen.
Je zult minimum twee lesuren moeten nemen. Maar het kunnen er meer worden als je niet goed genoeg kunt rijden.

Alle info vind je trouwens in ons praktijkboek

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (info)
Afbeelding
Gast

Re: Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door Gast »

GRO schreef: Om met een rijschool examen te gaan afleggen, zal de rijschool wel eerst willen zien of je bekwaam bent om examen te gaan doen.
Je zult minimum twee lesuren moeten nemen. Maar het kunnen er meer worden als je niet goed genoeg kunt rijden.

Alle info vind je trouwens in ons praktijkboek

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (info)
Afbeelding

Ik bedoel vooral het volgende: omdat ik in Limburg woon, moet ik mijn praktijk examen in Bree doen.
Maar om dit in Leuven te kunnen doen, dacht ik ergens gelezen te hebben dat ik dan hiervoor 6u praktijklessen moet volgen?
Gast

Re: Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door Gast »

Oh ja, en zou ik dan met mijn eigen auto examen kunnen afleggen in Leuven (met begeleider uiteraard)?
Of moet dit dan met de rijschool gebeuren?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door GRO »

Als jij dezelfde GAST bent (waaron kies je geen naam?)

Als jij in BREE woont kan je met je eigen wagen en begeleider gaan.
Als jij met de rijschool in LEUVEN gaat, ga je met een auto van de rijschool uiteraard. Je kan dan niet met een eigen auto en begeleider gaan.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Theorie examen afleggen eender waar?

Bericht door Wouter »

Als je met begeleider gaat, dan moet je in het examencentrum dat bevoegd is voor jouw woonplaats.
Als je met de rijschool gaat, dan ga je in het examencentrum dat bevoegd is voor de vestigingsplaats van de rijschool.

Met je eigen wagen in Leuven zal dus niet gaan.

Om met de rijschool examen af te leggen, vraagt die rijschool meestal eerst dat je ook wat les neemt, dan kunnen ze zien hoe jouw rijkunsten zijn, en of je al wel examen kan afleggen. Meestal is 2 uur les al voldoende.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie