Wat als ik faal bij de leesproef

Vraag hier tips en hulp van anderen.
razer

Wat als ik faal bij de leesproef

Bericht door razer »

Ik ga dus morgen mijn theoretisch examen afleggen maar ik heb nu gehoord dat er ook een leesproef is.

Als ik nu voor mn examen zou slagen maar falen bij de leesproef vervalt mn resultaat van het gehele examen dan?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Als je bij de leesproef zou falen, kan je inderdaad geen voorlopig rijbewijs krijgen.

Maar maak je niet al te veel zorgen. Bij de "leesproef" wordt jou alleen maar een letter E getoond, en moet je kunnen zeggen naar welke kant de beentjes van de E wijzen (naar rechts, links, boven of onder).
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Ik was daar zo de kluts kwijt dat ik geslaagd was van de eerste keer dat ik de E aanzag als een M

Ze werdt me meteen omgekeerd getoond en daardoor de verwarring maar voor de rest is er niets aan en hebben ze er geen probleem van gemaakt
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Quote: °3. De kandidaat die oordeelt dat hij het gedeelte van de verklaring betreffende het gezichtsvermogen niet kan ondertekenen of die niet voldoet bij de leestest bedoeld in ° 1, ondergaat een onderzoek bij een vrij gekozen oogarts. De oogarts oordeelt of de kandidaat voldoet aan de criteria vastgesteld in bijlage 6, III en stelt het attest op zoals bedoeld in bijlage 6, VIII.

°4. Indien de geneesheer bedoeld in °° 2 en 3 oordeelt dat de toelating tot sturen moet afhankelijk gesteld worden van bepaalde voorwaarden of beperkingen bij het gebruik van het rijbewijs, maakt hij daarvan melding op het attest uitgereikt aan de kandidaat in de vorm van de codes, zoals voorgeschreven in bijlage 7.
Het slechtste wat je kan overkomen is wat er in het rood staat. Je resultaat vervalt dus niet.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Als je bij de leesproef zou falen, kan je inderdaad geen voorlopig rijbewijs krijgen
De vraag hier eigenlijk is of het hele examen dan om zeep is.

Ik meen ooit gehoord te hebben dat als je dan naar een oogarts gaat en opnieuw de leestest aflegt
(die wat dan goed is)
het examen zelf niet opnieuw moet afleggen.

Of dat je bv het papier krijgt dat je geslaagd bent.
En dat samen met het attest van de oogarts zou op de gemeente je voorlopig rijbewijs moeten opleveren.

Ik ben er niet zeker van vandaar dat ik de vraag opnieuw stel?
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Sien
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 aug 2005, 00:00

Bericht door Sien »

wij hadden het nergens gehoord en deze site kenden we toen nog niet gelukkig had de zoon zijn bril mee, anders was het noppes.
Plaats reactie