Vraag over theorie en praktijk-examen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Deborah
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2005, 00:00

Vraag over theorie en praktijk-examen

Bericht door Deborah »

Hallo.. ik ben aan het leren via deze site en dit gaat echt een stuk makkelijker dan het leren in een boek. Maar ik vroeg me iets af. Ik ga binne twee weken theorie-examen afleggen en ik vroeg me af hoeveel fouten je mag maken voor dat je gebuisd bent!
Ik neem model 2 voor de pratijklessen. Dit betekent toch dat ik van 17jaar en 9maanden mijn theoretisch examen kan afleggen? Als ik geslaagd ben voor mijn theoretisch examen, kan ik dan meteen afspraken maken voor mijn praktijklessen met de rijschool of moet ik eerst het voorlopig rijbewijs gaan afhalen?
Dank u!
groetjes Deborah
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Vraag over theorie en praktijk-examen

Bericht door digital »

Deborah schreef:
Ik ga binne twee weken theorie-examen afleggen en ik vroeg me af hoeveel fouten je mag maken voor dat je gebuisd bent!
Je moet minimum 32/40 behalen en je mag maximum 1 fout hebben op vragen betreffende zware overtredingen. Je mag dus 8 gewone fouten ofwel 7 gewone fouten en 1 zware fout hebben.

Ga je het examen na 4/09/2005 afleggen dan moet je minimum 41/50 behalen. Je mag dan 9 fouten hebben. Er wordt dan geen onderscheid meer gemaakt tussen gewone of zware fouten.
Deborah schreef:
Ik neem model 2 voor de pratijklessen. Dit betekent toch dat ik van 17jaar en 9maanden mijn theoretisch examen kan afleggen?
Vanaf 17jaar en 9 maanden mag iedereen theoretisch examen gaan afleggen, ongeacht welk model later wordt gekozen.
Deborah schreef:
Als ik geslaagd ben voor mijn theoretisch examen, kan ik dan meteen afspraken maken voor mijn praktijklessen met de rijschool of moet ik eerst het voorlopig rijbewijs gaan afhalen?
Je kunt nu al afspraak maken met de rijschool en je mag de praktijklessen volgen vanaf 17 jaar en 9 maanden (ongeacht of je reeds je theorie behaald hebt, of niet). Je voorlopig rijbewijs krijg je pas als je minimum 18 uren praktijk gehad hebt en een bekwaamheidsattest krijgt van de rijschool (je moet dan in staat zijn om alleen te sturen).
Plaats reactie