Theorie-examen in praktijk

Vraag hier tips en hulp van anderen.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Theorie-examen in praktijk

Bericht door jojo »

Hallo,

Ik vroeg mij af hoe het theorie-examen precies in zijn werk gaat. Ik weet dat er 40 meerkeuzevragen zijn, maar kijk je dan allemaal naar een groot videoscherm of heeft iedereen zijn eigen videoschermpje? Als je geslaagd bent en je moet nog een leesproef doen, ga je dan weer met zijn allen de zaal in of gebeurt dit 1 op 1 in een andere ruimte? Hoeveel tijd neemt het totaal in beslag? Hoe meld je je aan bij binnenkomst als je geen afspraak hebt? Moet je al een pasfoto meenemen of hoeft dat niet?
Zijn er bepaalde uren dat het rustiger is of is het eigenlijk altijd druk? Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,
Janine
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

jojo schreef: kijk je dan allemaal naar een groot videoscherm of heeft iedereen zijn eigen videoschermpje?
Iedere deelnemer heeft een eigen PC ter beschikking. Je gaat naar de PC met het nummer dat je gekregen hebt, en zet de hoofdtelefoon op om de vragen te horen (ze verschijnen ook op het scherm).
Quote: Als je geslaagd bent en je moet nog een leesproef doen, ga je dan weer met zijn allen de zaal in of gebeurt dit 1 op 1 in een andere ruimte?
Dit gebeurt individueel net vóór je je papieren krijgt. Je moet alleen maar zeggen naar welke kant de beentjes van de E wijzen.
Quote: Hoe meld je je aan bij binnenkomst als je geen afspraak hebt?
Best met "Goeiedag". Je kan ook proberen met "Joe de mannen, alles kits achter de rits?", maar ik zou het niet doen.

En dan zeg je dat je het theorie-examen voor categorie B zou willen afleggen.
Quote: Moet je al een pasfoto meenemen of hoeft dat niet?
Neen, wel een geldige identiteitskaart.

Alvast veel succes toegewenst!
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Bericht door jojo »

Haha, vriendelijk bedankt voor je snelle reactie...

Mag je je theoretisch examen trouwens afleggen in het centrum van je keuze of moet je je echt aan de gemeentegrenzen houden? Ik weet dat je je voor het praktijkexamen wel aan de gemeentegrenzen te houden hebt.

Moet je vaak lang wachten voordat je aan de beurt bent als je zonder afspraak komt en zijn er bepaalde uren dat het minder druk is?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,
Quote: Ik weet dat er 40 meerkeuzevragen zijn, maar kijk je dan allemaal naar een groot videoscherm of heeft iedereen zijn eigen videoschermpje?
Je hebt je eigen computerscherm.
Quote: Als je geslaagd bent en je moet nog een leesproef doen, ga je dan weer met zijn allen de zaal in of gebeurt dit 1 op 1 in een andere ruimte?
Dat is individueel.
Quote: Moet je al een pasfoto meenemen of hoeft dat niet?
Je moet je identiteitskaart voorleggen en betalen.
Quote: Hoeveel tijd neemt het totaal in beslag?
De oogtest duurt slechts enkele minuten.
Quote: Zijn er bepaalde uren dat het rustiger is of is het eigenlijk altijd druk?
Onder het eerste topic RIJBEWIJS WIE/WANNEER staat een module om de diverse examencenta te zoeken. Als je weet waar je de theorie wil afleggen, dan kan je best even telefonisch contact opnemen en vragen waneer het er het minst druk is. In principe moet je vooraf niet reserveren.
Plaats reactie