Faalangst

Vraag hier tips en hulp van anderen.
fatima
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2005, 00:00

Faalangst

Bericht door fatima »

hoe vaak mag je eigenlijk je theorie opnieuw gaan doen, voor je het via rijschool moet doen? ik ben al eens geweest de eerste keer, en had net één foutje teveel, en nu durf ik eigenlijk niet meer, want ik dacht dat je maar twee keer mocht proberen.. mijn praktijklessen heb ik eerder gevolgd, volledig via rijschool, maar de theorie da wil precies nie lukken
help!!
groetjes fatima
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het is inderdaad belangrijk om met regelmaat te studeren, en een vorig gedeelte grondig te herhalen voor je aan een volgend stuk begint. Dan hoef je niet bang te zijn voor het examen, alleen maar aandachtig.

Blok de avond vóór het examen niet tot een gat in de nacht, maar doe iets ontspannends en ga op tijd slapen.

Ik kijk al uit naar de dag waarop onze Fatima hier trots komt vertellen dat ze geslaagd is.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Fatima,

Vroeger mocht je na zelfstudie 2 x examen gaan afleggen. Was je niet geslaagd, dan was je verplicht theorielessen te volgen in een erkende rijschool.

Dit is sinds vorig jaar veranderd. Nu mag je zo vaak examen geen doen als je wilt. Je bent dus niet meer verplicht theorie te volgen in een rijschool.

De theorie is eigenlijk niet zo moeilijk hoor. Leer elke dag de theorie van één hoofdstuk. En maak de oefenvragen van dat hoofdstuk.
De volgende dag begin je aan het tweede hoofdstuk, en je herhaalt het eerste. Na drie weken ken je alles perfect.

Is er iets niet duidelijk, dan stel je maar een vraag op het forum hier.

OK?
Plaats reactie