Zoveel herkansen als je wilt

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Robin Salamon

Zoveel herkansen als je wilt

Bericht door Robin Salamon »

Klopt het dat je zoveel als je wilt mag herkansen bij zelfstudie? Ook na
twee keer buizen?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je vindt het antwoord ook op onze site onder het topic RIJBEWIJS / WIE WANEER.

Even kijken wat daar staat:
Quote: - Ben je niet geslaagd, dan mag je na zo vaak herkansen als je wilt, zonder de verplichting de theorie te volgen in een rijschool.
Het antwoord is dus JA.
Robin Salamon

Bericht door Robin Salamon »

Hartelijk bedankt uw antwoord heeft mij echt gerustgesteld. Ik was al bang
dat ik verplicht was om lessen te nemen
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Je mag inderdaad het theoretisch examen afleggen zo dikwijls als nodig is om te slagen.

Er zijn gevallen bekend van kandidaten die een tiental keren het examen afgelegd hebben. Dergelijke gevallen stemmen toch wel tot nadenken.

In de eerste plaats bestaat het examen uit meerkeuzevragen, waarbij er telkens slechts één antwoord correct is. De kans bestaat dus dat zelfs iemand die totaat niets van het verkeersreglement kent, toevallig voldoende juiste antwoorden kiest. Deze kans vergroot naamate je meer keren aan het examen deelneemt en toch wel iets van het verkeersreglement kent.

Het is dus niet denkbeeldig dat je uiteindelijk eens slaagt voor het examen, terwijl je het verkeersreglement eigenlijk niet echt grondig beheerst.

Intussen heb je dan mogelijk al meer geld uitgegeven aan examens dan een theoriecursus bij een erkende rijschool je zou gekost hebben.

Er zijn heel wat mensen die zich uitstekend door zelfstudie kunnen voorbereiden op het examen. Anderen hebben evenwel een professionele lesgever nodig om alvast de juiste betekenis van de verkeersregels te snappen, en hoe ze moeten toegepast worden.

Ten tweede merken we bij de autorijscholen een toename van mislukkingen voor het praktisch examen sedert het theoretisch examen een onbeperkt aantal keren mag afgelegd worden. Oorzaak van de mislukking is dan meestal niet dat de kandidaat onvoldoende rijtechnieken en rijvaardigheid zou hebben, doch dat hij de verkeersregels in de praktijk niet correct kan toepassen.

Laten we niet vergeten dat de eerste bedoeling van een rijopleiding niet het behalen van een rijbewijs mag zijn. Een rijbewijs is geen bewijs dat je goed kan rijden, enkel een toelating om een voertuig te besturen. De Franse benaming is veel treffender: "le permis de conduire".

Waar het op aankomt, is dat je een bestuurder wordt die zich niet alleen aan de verkeersregels houdt, maar ook met een anticiperend en defensief rijgedrag veilig rijdt, en op een vlotte en ontspannen wijze een auto kan besturen.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Als je je goed voorbereidt voor het theorie-examen, kom je er normaal van de 1ste of 2de keer door. Hoeveel herkansingen je krijgt, is dan van minder belang.

Wie echter op het theorie-examen met geluk slaagt: vergeet niet dat de toepassing van de theorieleerstof OOK gecontroleerd wordt tijdens je praktische proef. En dan is er meestal geen geluksfactor meer...
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

1ste of 2 de keer?????

kben al 2 keer geweest
2 keer gebuist

ok..eerste keer had ik gwn mijne boek e beke doorbladerd
wees wegwijs voor a3 eh

den 2de keer
6 kleintjes 2 grote :'(:'(:'(
waarom ik was er zooooo slecht van toen eh echt ni plezant ze dan leer'k
zo een heel week door en door alleen in diene boek en kben er nog ni door :'(

mja nu woensdag nog is gaan se
en als t dan nog ni lukt dan weet k et echt nimeer zennne :s
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: waarom ik was er zooooo slecht van toen eh echt ni plezant ze dan leer'k zo een heel week door en door alleen in diene boek en kben er nog ni door.
Beste,

Ik doe mijn best, maar ik begrijp die taal echt niet hoor.
davy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2005, 00:00

Bericht door davy »

eugeen schreef:
Quote: waarom ik was er zooooo slecht van toen eh echt ni plezant ze dan leer'k zo een heel week door en door alleen in diene boek en kben er nog ni door.
Beste,

Ik doe mijn best, maar ik begrijp die taal echt niet hoor.

lol , ja sry vergeten inteloggen

awel hé
waarom!
ik was er dus zoooo slecht van dat ik er niet door was (diene 2de keer)
en khad nog zoveel geleerd toen :'(
was echt wel niet plezant
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Is het voor rijbewijs A3 dat je woensdag gaat?
davy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2005, 00:00

Bericht door davy »

eugeen schreef: Is het voor rijbewijs A3 dat je woensdag gaat?
ik ga voor mijn rijbewijs a3 (brommer)

iedereen zegt maar en zegt maar van " theorie voor brommer is heel makkelijk" maar bij mij is dat precies iets anders.
elke keer als ik daar in de buurt kom van het examencentrum begin ik zenuwe te krijge.
ni echt plezant mja...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dat is meestal het grote probleem: de zenuwen.

Lees morgen nog eens rustig de theorie door. Vooral wat er staat over de bromfiets.
Maak ook nog even de speciale oefenvragen i.v.m. bromfiets.

Een truuk die je woensdag zou kunnen gebruiken is dat je woensdag nog eens voor de lol examen gaat doen. Dat het woensdag nog echt niet belangrijk is of je erdoor bent of niet.

Als je echt met die ingesteldheid gaat, dan zal je merken dat je ook geen zenuwen hoeft te hebben (want het is een laatste maal voor de lol).

Veel fouten worden ook gemaakt door te ondoordacht de vragen te beantwoorden.
Lees de vraag goed en zoek onmiddellijk welk antwoord volgens u alvast verkeerd is. Dan blijven er nog twee mogelijke juiste antwoorden over.
Het antwoord dat je dan denkt dat het juiste is, is het meestal ook (dit op voorwaarde natuurlijk dat je de stof een beetje kent en dat het niet gewoon gokwerk is)
davy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2005, 00:00

Bericht door davy »

hey dank je

ik zal het zeker een doen
en die tip met dat wat ik denk dat zeker niet kan is ook goed

en mijn grote foute zal ik ook maar eens moete overlopen want ik had nmlk 2 grote fouten de vorige keer

daarvoor had ik 1 grote en 10 klein supper slecht natuurlijk maarja

je bent een grote hulp voor mij dank u...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Alvast veel succes.

(Wil je de moeilijke examenvragen achteraf doormailen?)
davy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2005, 00:00

Bericht door davy »

okey zal ik zeker envast doen

als ik ze nog heb onthouden:p als ik er niet door ben vergeet ik die liever zo rap mogelijk ook niet zo slim maarja :p

ale doeix
and tot de woensdag eh dan zal ik het jullie wel laten weten
Plaats reactie