snel?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
honeytje

snel?

Bericht door honeytje »

kan je een spoedcursus auto theorie + praktijk doen?
Gast

Re: snel?

Bericht door Gast »

honeytje schreef:kan je een spoedcursus auto theorie + praktijk doen?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: snel?

Bericht door Wouter »

En wat bedoel je met een spoedcursus? Het snelste dat je je rijbewijs kan halen is op 3 maanden tijd: je leert vandaag nog alle theorie (hier op de site bijvoorbeeld) en je gaat meteen je theoretisch examen doen. Dan ga je je voorlopig rijbewijs 36M halen op het gemeentehuis, en je oefent (minimum 3 maanden). Dan kan je praktisch examen doen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: snel?

Bericht door bert.covens »

De theorie kan je via deze site leren. Hoe snel je 't onder de knie hebt, daarover bestaat geen éénduidig antwoord. Dat hangt af van een aantal variabele factoren. De ene kandidaat leert sneller dan de andere. De ene kandidaat kan er veel meer vrije tijd aan spenderen dan de andere enz.

Je kan ook een theoriecursus via een rijschool volgen. Dat komt neer op 12 uren, en een proefexamen. Vaak wordt dat gespreid over een volledige week van maandag tot vrijdag, 's avonds. Sommige rijscholen spreiden die 12 uren dan weer over vier avonden. Als je via de rijschool wil gaan, dan informeer je je best ter plekke.

De volgende stap, is dan het theoretisch examen dat je dient af te leggen.

Ik begrijp uiteraard je enthousiasme. Maar de meeste rijscholen zullen niet meteen geneigd zijn om al praktijklessen vast te leggen voordat je hierin geslaagd bent. Beste methode is om de dingen stap voor stap aan te pakken. In die zin denk ik dat rap-rap alles op bvb 1 week afhandelen, niet mogelijk is als je praktijklessen wil volgen. Dat lijkt mij onrealistisch.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie